Forum > Färdiga produktioner

Eddi - As Simple As That

<< < (5/11) > >>

Dividend:
Din säregna röst är skitbra i den här! Har aldrig hört dig sjunga bättre än på den här (tror jag).

Låten är en skön blandning av elektroniskt och rock. En av dina bättre.

Mixen låter bra, i allafall i mina högtalare!

Finemang jobbat!

Jocke:
Motorsångsmassage! :) Barry White - släng dig i väggen!  :lol:

Tycker inte allt börjar riktigt samtidigt efter inledningen... Du orkar inte riktigt upp på de högsta tonerna och kanske skulle pitcha ner den en aning? Nu har jag ingen koll på sångarrangemang men en sak slår mig... Tycker orden staplas lite... Kunde man tänka sig att korta ner refrängen och skapa en dialog?

As simple as that
You really stole my heart
As simple as that
Showing a better start
As simple as that
...

Kanske kör...?

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.06.2012, 16:18:06 ---Din säregna röst är skitbra i den här! Har aldrig hört dig sjunga bättre än på den här (tror jag).

Låten är en skön blandning av elektroniskt och rock. En av dina bättre.

Mixen låter bra, i allafall i mina högtalare!

Finemang jobbat!

--- Slut citat ---

--- Citat från: Jocke skrivet 20.06.2012, 18:12:13 ---Motorsångsmassage! :) Barry White - släng dig i väggen!  :lol:

Tycker inte allt börjar riktigt samtidigt efter inledningen... Du orkar inte riktigt upp på de högsta tonerna och kanske skulle pitcha ner den en aning? Nu har jag ingen koll på sångarrangemang men en sak slår mig... Tycker orden staplas lite... Kunde man tänka sig att korta ner refrängen och skapa en dialog?

As simple as that
You really stole my heart
As simple as that
Showing a better start
As simple as that
...

Kanske kör...?

--- Slut citat ---

Tack för tyck Per och Jocke :D
Jag tycker också mixen blev rätt bra har jobbat på ett lite annat sätt än tidigare med att placera musikanterna i ljudbilden istället för att smeta ut dem på ett visst område - det ger lite bättre ljudbild. Ang. sången då så är jag nöjd med de låga rösterna men inte riktigt med de ljusa och jag har upptäckt att jag sjunger falskt på "girl" samtidigt som falsetten inte blev så lyckad heller - tror att det är det Jocke menar jag når inte upp riktigt. Att det skulle vara för många ord håller jag inte med om riktigt, möjligen att jag slarvar med placeringen av dem. Kör funderade jag på men jag tror inte jag har en oktav till innan falsetten träder in - kanske en ahah-kör då eller nåt? Hursom den här slingan på reffen sitter som gjuten i skallen as simple as that my friend........

Jocke:
Du ska klart göra som känns bäst för dig - jag kan göra en cover sen ifall jag inte blir nöjd!  :lol: :rolleyes:

pxm:
Fan vad bra den här blev Eddi !!!!
Diggar den just nu i lurarna..... :P
5/5

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion