Forum > Färdiga produktioner

Eddi - As Simple As That

<< < (11/11)

Marruschkka:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.06.2012, 03:31:38 ---Jag har testat med att skifta solo och slemmig röst men tyckte inte att det vart bra har också rattat på EQ för att få ner diskanten på guran men tyckte inte heller att det blev bra - någonting saknades plötsligt liksom - så nu kör jag över den här till färdiga som den är och hoppas att förslagslämnare förlåter min stoiskhet som det ju ändå är. Blev för övrigt förvånad över att det gick att skicka över den till färdiga med tanke på att siten är halvbra just nu och att PXM inte hade lyckats häromdagen.

Tack för alla tyck :D

--- Slut citat ---

Hej Eddi!!

Jag gillar låten, och du sjunger med en kraftig spännvidd här, från mörk sensuell stämma till skön ljus tenor, snyggt jobbat :rolleyes:

/Marre

Eddi:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 29.06.2012, 17:38:40 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 29.06.2012, 03:31:38 ---Jag har testat med att skifta solo och slemmig röst men tyckte inte att det vart bra har också rattat på EQ för att få ner diskanten på guran men tyckte inte heller att det blev bra - någonting saknades plötsligt liksom - så nu kör jag över den här till färdiga som den är och hoppas att förslagslämnare förlåter min stoiskhet som det ju ändå är. Blev för övrigt förvånad över att det gick att skicka över den till färdiga med tanke på att siten är halvbra just nu och att PXM inte hade lyckats häromdagen.

Tack för alla tyck :D

--- Slut citat ---

Hej Eddi!!

Jag gillar låten, och du sjunger med en kraftig spännvidd här, från mörk sensuell stämma till skön ljus tenor, snyggt jobbat :rolleyes:

/Marre

--- Slut citat ---
:lol: Sensuell stämma låter väldigt mycket bättre än slemmig röst haha
Tack för tyck Marre :D

Tokai:
Jag minns när jag hörde din sång första gången så var den rätt uppåt väggarna - dvs galet falsk, hehe
Grejen var tror jag att du sjung allt i en tagning. Nu tycker jag mig höra att du spelar in sången bit för bit. Att du koncentrerar dig på de svårare partierna och tar dom för sig.  Så gör väl också alla bra sångare i studion.
Jag tycker du fått till det här bra, även om jag inte är så förtjust i refrängmelodin som upprepar samma slinga i de olika ackorden, men kan vara effektivt.
Klart impad ändå.  I love you man!! :wub:

Eddi:

--- Citat från: Tokai skrivet 29.06.2012, 22:05:46 ---Jag minns när jag hörde din sång första gången så var den rätt uppåt väggarna - dvs galet falsk, hehe
Grejen var tror jag att du sjung allt i en tagning. Nu tycker jag mig höra att du spelar in sången bit för bit. Att du koncentrerar dig på de svårare partierna och tar dom för sig.  Så gör väl också alla bra sångare i studion.
Jag tycker du fått till det här bra, även om jag inte är så förtjust i refrängmelodin som upprepar samma slinga i de olika ackorden, men kan vara effektivt.
Klart impad ändå.  I love you man!! :wub:

--- Slut citat ---
Du har så rätt så jag har ju alltid tyckt att min röst har varit riktigt usel och därför aldrig ens försökt att få den att låta bra snarare gömt den bakom en massa pluggar. Här på KR har jag ju då och då ändå fått positiva omdömen och det gör att man såsmåningom växer. Nu har jag mycket medvetet tagit tag i det hela och försöker leverera det bästa jag kan röstmässigt och det ger ju faktiskt resultat. Jag kommer aldrig att sjunga lika själfullt som du Tokai men det får jag finna mig i.
Riktigt kul att du gör tummen upp.
Stort tack för tyck :D Löve you too

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion