Forum > Färdiga produktioner

Eddi - As Simple As That

<< < (10/11) > >>

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 26.06.2012, 17:41:15 ---Galopptrummorna i början lite som Totos Africa men sedan blir det något annat. Sextiotalsvibbar med en catchy refräng. God popmusik som borde spelas i radion. Elguran blir lite av envis mygga till slut. Hushåll mer med den. Mixen låter bra i mina datorhögtalare av märket Yamaha.

--- Slut citat ---
Yamaha är bra, ja den sista guran som följer med sången är lite ettrig - radion :D det suger jag i mig. Tack för tyck EQ :)

--- Citat från: hogge skrivet 26.06.2012, 23:06:49 ---Det blev bra detta.. Snygg sång som sitter som en smäck... Tycker dock att det är lite rörigt på den instrumentala fronten.. Många instrument som krigar om uppmärksamheten - om Du förstår vad jag menar? Kanske är det en mixfråga, eller bara tycke & smak. Men så upplever jag det..

Det där snacket, med len hallick-röst, är ju ett fenomen signat 70 & 80-talet  :P Vet inte riktigt hur jag ställer mig till det? Får lyssna lite till..

Hur som helst. Refrängen har hit-känsla och diggas hårt... Men som sagt. Kanske i rörigaste laget?!

--- Slut citat ---
:lol: ja den är lite sliskig den rösten - i texten skrev jag "girl" men "baby" kom ut vilket gjorde den ännu sliskigare  :ph34r:
Mixen är nog inte så rörig egentligen det är den distade gitarren som skitar ner - kanske lite för mycket utan den låter det som en svensk lättgräddad pannkaka len och fin och lite tråkig. Kul att du diggar refrängen. Tack för tyck Hogs :D

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.06.2012, 23:05:08 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 24.06.2012, 12:55:46 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.06.2012, 10:21:58 ---Klockren refrängmelodi. Som många varit inne på är det sången som behöver förbättras. Detaljer alltså, inte i stort. Du glider lite osnyggt upp till dom tonerna du på förhand tror att du inte fixar. Du ska "ta" tonerna direkt tycker jag. Du har en egen ton i din röst, så jag tycker dina låtar är värda att du verkligen lägger tid på sången. Det höjer intrycket ordentligt, och jag tycker nog också att detta var en av dina bättre sånginsatser. Gött!

Barry-partiet i mitten:  :D

Avsaknad av kort delay och måttlig användning av reverb gör att din röst kommer till sin rätt bättre. Om man sjunger lite småfalskt (vilket undertecknad också gör allt som oftast) så är det inte smickrande att förstärka det med knasiga delay- och reverbinställningar. Bra!!

--- Slut citat ---
I den här tror jag att jag arbetar så utom möjligen på ordet Disagree?
Förstår jag dig rätt att du tycker att jag har ställt in verben ok? Tror inte att jag har med någon Delay nä!

--- Slut citat ---
Nu när jag har lyssnat på den ett antal ggr så tycker jag refrängsången håller. Iofs så "vänjer man sig" efter hand så nu vet är jag inte säker längre. Första intrycket har jag ju liksom tappat bort nu. Däremot tycker jag fortfarande att första versen är lite skakig.

Sångljudet är helt perfekt tycker jag.

Gitarren är inte helt supertajt och tremololjudet och det "stökiga" soundet (från halsmiken) förstärker det en del.

Som helhet är detta finemang! Ta till dig det du känner för.  :)

--- Slut citat ---
:) Jag tar till mig "finemang" och är glad för din analys. Tack för tyck Wernis :D

Eddi:
Jag har testat med att skifta solo och slemmig röst men tyckte inte att det vart bra har också rattat på EQ för att få ner diskanten på guran men tyckte inte heller att det blev bra - någonting saknades plötsligt liksom - så nu kör jag över den här till färdiga som den är och hoppas att förslagslämnare förlåter min stoiskhet som det ju ändå är. Blev för övrigt förvånad över att det gick att skicka över den till färdiga med tanke på att siten är halvbra just nu och att PXM inte hade lyckats häromdagen.

Tack för alla tyck :D

Roffe H:
Hej Eddi. Tack för ett fint omdöme om min låt.
Skön låt du skapat, snyggt att dubbla sången , coolt gitarrsolo, lugnt och fint med känsla.
Spelar (gör) du allting själv?
En fråga också. Jag är ju helt färsk. Gick med igår. Jag lade bara upp min låt Easygoing Blues som färdig demo, för att jag tyckte den var färdig. Men kan den "åka iväg" till en annan plats om någon tycker att den inte är färdig. Vem bestämmer?
Kanske en korkad fråga.

mvh Roffe H  :rolleyes:

Eddi:

--- Citat från: Roffe H skrivet 29.06.2012, 15:30:57 ---Hej Eddi. Tack för ett fint omdöme om min låt.
Skön låt du skapat, snyggt att dubbla sången , coolt gitarrsolo, lugnt och fint med känsla.
Spelar (gör) du allting själv?
En fråga också. Jag är ju helt färsk. Gick med igår. Jag lade bara upp min låt Easygoing Blues som färdig demo, för att jag tyckte den var färdig. Men kan den "åka iväg" till en annan plats om någon tycker att den inte är färdig. Vem bestämmer?
Kanske en korkad fråga.

mvh Roffe H  :rolleyes:

--- Slut citat ---
Du bestämmer helt själv vad som är färdigt eller inte. Själv har jag nog aldrig slängt upp nåt som färdigt redan från början eftersom jag vill höra åsikter och förbättringsförslag på låten och det här forumet har riktigt riktigt goda öron och bra förslagspåse som oftast innehåller förbättringspotentialer som man inte själv visste eller tänkte på. Den här låten har jag tagit upp på halvfärdiga i tre steg först en instrumental slask sedan fullt instrumentalt och sist med sång. Jag har fått en massa bra synpunkter på vägen fast just i denna har jag inte ändrat särskilt mycket mot vad jag normalt brukar göra. Kul med en saxofonist här Roffe så fortsätt posta låtar på hel- eller halvfärdiga.

Du har bra öron också - inte någon har kommenterat att jag dubblat sången men det kanske fler har hört? Och javisst jag spelar allt själv på denna men har ett stort antal låtar som är colabbade med kamraterna på KR. Colab gillar jag starkt och jag hoppas att du kan lira sax på någon av mina framtida låtar någon gång.

Tack för tyck Roffe :D

Roffe H:
Absolut, vore kul att colabba eftersom jag inte har möjlighet att spela så mycket mer än sax...bra tips att lägga upp låten för att få tips, jag märker att det finns många goda lyssnare på KR.
Tack för tipsen Roffe H  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion