Forum > Demolåtar
Asti - Life
Asti:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 22.05.2012, 13:34:32 ---
--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2012, 13:11:50 ---...
JayT - Kul att du tycker det är bra! Förstår däremot inte vad du menar med "sibliansljudet"..? Menar du smackande ljud?
...
--- Slut citat ---
Sibliansljud = S,F, Sje mfl. http://globalmusix.com/m/articles/view/R-stegenskaper
Typ fett bah!
--- Slut citat ---
OK, ett fall för de-essern i första hand då, samt kanske en del "hårda" konsonanter!
Tack för det!
/Asti t.f. sir Väs
hogge:
En fin visa detta Asti.. Helt klart.. Långt ifrån tråkig. Tycker att Du har en del variationer inbakade som gör det spännande..
Nu är jag ruskigt allergisk mot dragspel - p.g.a. min morfar (en lång historia) - men här funkar t.o.m. det...
Kanske skulle det passa med någon form av ett stick som bryter av det hela lite.. Men det fungerar alldeles utmärkt i dess nuvarande form också..
Gött mos!!
Asti:
--- Citat från: hogge skrivet 22.05.2012, 15:58:06 ---En fin visa detta Asti.. Helt klart.. Långt ifrån tråkig. Tycker att Du har en del variationer inbakade som gör det spännande..
Nu är jag ruskigt allergisk mot dragspel - p.g.a. min morfar (en lång historia) - men här funkar t.o.m. det...
Kanske skulle det passa med någon form av ett stick som bryter av det hela lite.. Men det fungerar alldeles utmärkt i dess nuvarande form också..
Gött mos!!
--- Slut citat ---
Jag använder cortison mot dragspelsallergi och det hjälper! :)
Jag ser avsnittet "Everything seems..." som ett stick som förekommer två gånger,
men det kanske behövs ytterligare någon form av variation...?
På tal om stick höll jag på att trampa på en geting häromdagen, som låg
utsträckt på golvet och hade gaddat ihop sig! Är det inte tidigt med getingar....?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. Allergirådgivare
MaxB:
Låter fint men jag saknar dragspelet. Hör knapp om det finns med i den här låten.
Är det på riktigt eller nån plugg du använder.
Sång låter lite annorlunda än jag är van att höra från dig. Vet inte om det är det kaklade rummet som nämns eller annat men låter också bra här.
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.05.2012, 18:02:33 ---Låter fint men jag saknar dragspelet. Hör knapp om det finns med i den här låten.
Är det på riktigt eller nån plugg du använder.
Sång låter lite annorlunda än jag är van att höra från dig. Vet inte om det är det kaklade rummet som nämns eller annat men låter också bra här.
--- Slut citat ---
I verserna ligger det enbart en ton och kompletterar sångmelodin, men i sticket/refrängen
är det svårt att inte höra tycker jag. :) Det är en plugg från Hypersonic (tango accordian).
Kanske ska höja den i verserna....
Sången låter kanske annorlunda pga att jag fortfarande är förkyld, eller möjligen för att den
ligger rätt högt (frekvensmässigt)...? Jag har inte kaklat "hemstudion"! :)
Tack för lyssning och kommentar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida