Forum > Demolåtar

Asti - Life

(1/5) > >>

Asti:
Byter nu tramporgeln mot ett annat omtyckt instrument - dragspel!  :)
Hittade en låt som jag påbörjat, men antagligen tröttnat på.
En akustisk låt i valstakt, som ni gärna få tycka till om vad som helst.
Gärna synpunkter på arr, nivåer....är låten tråkig?

Titel: Life
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:55
År: 2012

Harmonica mike:
Tjoho i stugan.

Tråkig låt,nej det tycker jag definitivt inte.Jag är lite svag för såna här takter och tycker det gungar på bra.Mixen ger jag mig inte på då jag inte sitter helt "rätt" nu.
Noterade att det var en ny låt på g och då måste man ju skrifva nåt..Jag tycker att du har sytt ihop detta bra med text/melodi/arr,liret är ju alltid bra.
Dragpel är ju ingen favvo men här sitter det fint!

Mike

Jay Thomas:

--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2012, 12:21:07 ---Byter nu tramporgeln mot ett annat omtyckt instrument - dragspel!  :)
Hittade en låt som jag påbörjat, men antagligen tröttnat på.
En akustisk låt i valstakt, som ni gärna få tycka till om vad som helst.
Gärna synpunkter på arr, nivåer....är låten tråkig?

Titel: Life
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:55
År: 2012

--- Slut citat ---

Meget bra! :)
Bra komposition och "traditionellt" framförd av dig. :)
MEN, som Tony Irving skulle ha sagt, det finns lite att tycka till om. Två saker stör jag mig på framförallt, det ena är reverbet på sången som är lite väl "kakligt" och det andra sibliansljudet som förekommer. Bör fixa, åtminstone det senare.

Sedan har jag en idé som jag inte vet om du köper, från 100 på spelaren skulle det vara otroligt häftigt om Iron Maiden drar igång för fullt, för att sedan återgå till det lugna. ;)

Asti:
HMike - Tjoho i Norrland! Skönt att höra att du inte blir helt uttråkad, trots dragspelet!  :)

JayT - Kul att du tycker det är bra! Förstår däremot inte vad du menar med "sibliansljudet"..? Menar du smackande ljud?
          Reverbet ska jag se över! Ska kolla med Iron Maiden om dom har tid över.  B)

Tack ska ni ha för lyssning och kommentarer!
/Asti t.f. Siblian

Jay Thomas:

--- Citat från: Asti skrivet 22.05.2012, 13:11:50 ---...
JayT - Kul att du tycker det är bra! Förstår däremot inte vad du menar med "sibliansljudet"..? Menar du smackande ljud?
...
--- Slut citat ---

Sibliansljud = S,F, Sje mfl. http://globalmusix.com/m/articles/view/R-stegenskaper

Typ fett bah!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion