Forum > Demolåtar

HOGGE - När en stjärna dör - Uppdat. med nya trummor..

<< < (6/11) > >>

hogge:
Hmmm... Vet inte vart denna är på väg riktigt? Men jag var inte nöjd med den tidigare versen (se trådens början) och försökte därför koka ihop nå't annat.. Men det vete tusan???
Huvva.. Det är svårt detta...

(Inga övriga förbättringar har gjorts ännu.. Endast verserna alltså!

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/NarEnStjarnaDor2.mp3[/mp3]

bjurte:
Ja du,Hogge-boy!
Vad konstigt det blev? :huh:
Ide'en i sig är nog så bra,men det blev som 2 helt olika versioner och tagningar som klippts ihop.
Svårt att säga om det är bra eller inte då dom ligger så pass långtifrån varandra mixmässigt..
Avbrytet mellan Gitarr/Synth del gillar jag dock mycket,lite så som jag försöker jobba själv.
Kanske att du ska prova en lite mer drivande rythm under synthdelen..
Krångla nu inte till det för mycket,låten i sig är ju riktigt bra... (den här skulle jag velat skriva själv. :angry:  ;) )

hogge:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.05.2012, 17:09:24 ---Ja du,Hogge-boy!
Vad konstigt det blev? :huh:
Ide'en i sig är nog så bra,men det blev som 2 helt olika versioner och tagningar som klippts ihop.
Svårt att säga om det är bra eller inte då dom ligger så pass långtifrån varandra mixmässigt..
Avbrytet mellan Gitarr/Synth del gillar jag dock mycket,lite så som jag försöker jobba själv.
Kanske att du ska prova en lite mer drivande rythm under synthdelen..
Krångla nu inte till det för mycket,låten i sig är ju riktigt bra... (den här skulle jag velat skriva själv. :angry:  ;) )

--- Slut citat ---

Tack Bjurte... Och som vanligt har Du helt rätt....
Jag har nu ändrat kompet.. Blev bättre - enligt mig.. Dock måste jag lyssna lite till för att känna efter om detta är en förbättring mot originalet eller inte...
Men Du avslutar med ett gott råd där (som jag tar med mig): krångla inte till det för mycket... Jag kanske bara ska släppa den här till Freddy & se vad som händer där...

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/NarEnStjarnaDor3.mp3[/mp3]

Bengan_gbg:
Kul att höra att du är på banan igen Hogge - jag var tvungen att ta tag lite i mig själv med efter vår brevväxling härförleden. Tycker låten i botten är bra men att den behöver "förenklas lite".. Jäkligt bra sång och jag får rätt så kraftiga U2-vibbar (faktiskt!) av det här.
Tycker inte riktigt introt gifter sig med resten - det blir ngt "hopjock" där- annars bra sång, lite otighta trummor som behöver styras upp- men sen är du i hamn. På´n igen bara!

hogge:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 03.06.2012, 15:14:22 ---Kul att höra att du är på banan igen Hogge - jag var tvungen att ta tag lite i mig själv med efter vår brevväxling härförleden. Tycker låten i botten är bra men att den behöver "förenklas lite".. Jäkligt bra sång och jag får rätt så kraftiga U2-vibbar (faktiskt!) av det här.
Tycker inte riktigt introt gifter sig med resten - det blir ngt "hopjock" där- annars bra sång, lite otighta trummor som behöver styras upp- men sen är du i hamn. På´n igen bara!

--- Slut citat ---

Sorry Bengan.. Har missat Ditt inlägg!! Men TACK, såhär i efterhand..
Håller med Dig om U2-vibbarna.. Dom är nästintill övertydliga.. But I like it a lot...
Håller tillika med om allt annat Du skriver. Inte minst introt.. Där har jag ett av mina största bekymmer med denna. Men jag får jobba vidare så får vi se hur det går..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion