Forum > Demolåtar
HOGGE - När en stjärna dör - Uppdat. med nya trummor..
MaxB:
--- Citat från: hogge skrivet 20.06.2012, 20:40:06 ---1. Ja.. Ett TD-3kv (med dubbeltramp) för 4.000:- är faan som stjäla det.. Enligt mig i alla fall. Men jag vet inte vad en kännare anser? Oavsett så är det, för mig, ett klipp.. Bara älskart.
2. Jupp.. Via Midi till datorn, med en sån MIDI till USB-sladd..
3. Rätt igen. Jag kör ljuden från AD och med en templets (heter det så) med ljud som Freddy har gjort i ordning. Riktigt bar sound...
--- Slut citat ---
TD3 har jag för mig aldrig låg under dryga 5000 kr på blocket så det är bara att gratulera!
Bra sound! B)
Om det är "bar sound" får det vara en väldigt stor bar! :lol:
hogge:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.06.2012, 07:49:19 ---Ja men den här gillar jag hogge.
Lite reverb dränkt mix ala Ullevi och virveln tycker jag låter lite garage men jag är ju ez skadad så lyssna inte på mig :)
Bra jobbat här!
Mike
--- Slut citat ---
Jag tänker lyssna på Dig ändå Mike.. Trots att Du är EZ-skadad.. För det är ju jag med.. Men denna virveln har Freddy snickrat ihop och det brukar låta kanon på hans slutmixar, så jag kör vidare på den..
Tack för lyssning & Din vänliga kommentar..
--- Citat från: Mein skrivet 21.06.2012, 08:45:43 ---Ah! Nu gör sig trummorna rättvisa i förhållande till den bra låten. Klockren och skitbra rocklåt!
/Mein
--- Slut citat ---
Tack Mein.. Va snäll Du är... Jag gillar den här låten mer & mer också.. Inte sången på verserna (med orkar inte mera..), men i övrigt tycker jag den är rätt skön..
--- Citat från: MaxB skrivet 21.06.2012, 13:46:11 ---TD3 har jag för mig aldrig låg under dryga 5000 kr på blocket så det är bara att gratulera!
Bra sound! B)
Om det är "bar sound" får det vara en väldigt stor bar! :lol:
--- Slut citat ---
Näe, jag tror det var ett klipp faktiskt.. Bara dubbeltrampen kostade ju mer än så när den va ny :lol:
Vad gäller "BAR SOUND", så är det just det som gäller fr.o.m. ikväll & några dygn framöver... :P
bjurte:
Mycket bättre,kanske lite "snett" mixat,men nu lever det verkligen..
Och som sagt gå igenom "Velocipeden" :lol:
Kanske "kvantisera" lite hårdare eller gå igenom och flytta 'snea' träffar.. B)
Inte för att det var mycket snea slag,men några skulle nog kunna fixas till.. ;)
hogge:
--- Citat från: bjurte skrivet 22.06.2012, 12:44:11 ---Mycket bättre,kanske lite "snett" mixat,men nu lever det verkligen..
Och som sagt gå igenom "Velocipeden" :lol:
Kanske "kvantisera" lite hårdare eller gå igenom och flytta 'snea' träffar.. B)
Inte för att det var mycket snea slag,men några skulle nog kunna fixas till.. ;)
--- Slut citat ---
Va skoj.. Tack Bjurte!!
Velocipeden har jag gått igenom tycker jag ju.. Men inte kan jag sånt.. Snea träffar finns det ju, men inte värre (enligt mig) än att det är OK.. Vi får se om Freddy väljer att rätta till det? Jag har fixat de flesta misstagen i alla fall. Men lite mänskliga fel får man ju ha med nu när det är eget spel som gäller.. Hmmm?
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida