Forum > Demolåtar
Hellpig - Vad fan?
valdez:
Tungt o ösigt....låter mycket bra! Blir spännande att höra det i färdigt skick sen!
DåligtGehör:
Gillar också den tuggande kompgitarren!
Däremot undrar jag om deet inte vore fräckare att satsa mer på att förstärka riffet som kommer senare. Nu ligger det en jäveltjock utfyllnadsgitarr bakom. Hellre lite tidigt 70-tal att båda riffar med eller mot varann.
Wernborg:
Tunga riff. Mycket bra gitarrsound, och ska bli kul att höra med sång sedan.
Är tveksam till vad jag tycker om trumkompet. Tycker det blir lite stolpigt med dubbeltempo-baktakts-varianten du kör nu. Vill hellre höra ett tungt 70-tals kompt som ligger rakt. (På tal om 70-tal i DGs inlägg)
Nä vad fan, bra. :P
Hellpig:
Tack för lyssningar och kommentarer!
Emulator:
Tack, kommer att jobba mer på både struktur, trummor och solon innan detta är klart.
Dividend:
Ösighet är bra :) Har inte lyssnat så mycket på Slipsknutarna dock så det är nog en tillfällighet.
DåligtGehör & Wernborg:
Riffet som kommer senare, är det det andra riffet du menar, alltså det som kommer efter "introriffet"? Jag antar att du menar att jag skulle utgå från det andra riffet? Blir lite diffust när man försöker prata om musik utan att lyssna tillsammans :) Jag tyckte att trummorna just på andra riffet blev lite trevliga... medan riffet är ganska "segt" så pumpar trummorna på o slamrar, lyfter det lite tycker jag. Men inget är spikat ännu...
Wernborg:
--- Citat från: Hellpig skrivet 27.06.2007, 10:19:49 ---DåligtGehör & Wernborg:
Riffet som kommer senare, är det det andra riffet du menar, alltså det som kommer efter "introriffet"? Jag antar att du menar att jag skulle utgå från det andra riffet? Blir lite diffust när man försöker prata om musik utan att lyssna tillsammans :) Jag tyckte att trummorna just på andra riffet blev lite trevliga... medan riffet är ganska "segt" så pumpar trummorna på o slamrar, lyfter det lite tycker jag. Men inget är spikat ännu...
--- Slut citat ---
Vid 1,43 kommer ett tungt parti. Där diggar jag trummorna. Hihaten vid 2,10 är hemsk, kör med öppen på fjärdedelar eller ride istället tycker jag.
Vid 2,34 kör du en inräkning och sen kommer det första riffet igen. Det är nåt fenomen som gör att jag känner det som att ettan ligger på andra anslaget, därav nån slags baktaktsuppfattning från min sida. Säkert medvetet, men min hjärna slår knut. När du går över till mer rak känsla vid 2,50 är min hjärna på banan igen.
Blev du klokare......
:D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida