Forum > Demolåtar
Hellpig - Vad fan?
Hellpig:
Har inte haft mycket tid över för musik på senaste tiden men idag hann jag med en idé som legat o grott i huvudet. Inspiration kom från när jag satt på tåget och någon satt lyssnade på något metalaktigt i sin MP3spelare. Jag hörde bara ett väldigt fragmentariskt komp på gitarr och det är därifrån första partiet kommer - även om jag inte fick till det som jag hade tänkt mig det egentligen.
Detta är väldigt rått och bara sisådär mixat men det är ju en låtidé så det får duga. Varken struktur eller annat är 100 speikat ännu. Har tänkt att sätta svensk text till den...
http://www.flips.se/music/VadFan.mp3
Ny version - 1 juli 07
http://www.flips.se/music/VadFan-03.mp3
Ganska kraftigt ändrad. Fortfarande långt från klar. För att hjälpa mig i den kreativa process får ni gärna kritisera texten åxå. Eller i alla fall så långt som jag kommit med den. Låttitel är inte satt ännu men det blir nog inte "Vad fan" i alla fall. Det är svårt att skriva lite mer meningsfulla texter utan att bli patetisk tycker jag, eller alldeles för högtravande men så här ser det ut nu då:
Lev genom dig själv
------------------
Det här är vad du har
Det är allt som blir kvar
En summa av ditt liv,
om du hade något
Men så fråga dig själv igen
Om du är din egen vän
För hur värderar du,
livet egentligen
Du lever som ett svin
som dricker andras vin
du rusar fram till hon
åter först i kön
Du är en definition
av din konsumption
och hela tiden vill du
bara ha mer
Så stanna upp ett slag
du måste ta ett tag
och komma vidare med ditt liv
innan du stagnerat till en stenstod
...
ynot:
låter lovande
:D
Hellpig:
--- Citat från: ynot skrivet 25.06.2007, 18:53:02 ---låter lovande
:D
--- Slut citat ---
Det låter lovande att du tycker att det låter lovande... faktiskt! :lol: :lol:
Emulator:
gillar framförallt kompitarren på detta, påminner lite om det du gjorde på echoes. Bar tjockt och fint ljud, gillar sådär avhugna spelsätt oxo. solobitarna är det inget fel på, även om det i mitt tyck inte tillförs så mycket av dessa just på denna...det är ju kompSOUNDET och spelat som är det grymma.
trummor etc har jag inte riktigt lyssnat på....
kommer bli grymt om du kör på med detta!
Dividend:
Vad fan?
Låter lite slipknot (?) när du inte öser på, en av deras låtar tror jag.... Gillar ösigheten bäst :)
Som emu sa, kompgittaren gör stycket...
Helt klart bör du fortsätta jobba och göra något asgrymt av detta :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida