Forum > Demolåtar

Hellpig - Vad fan?

<< < (4/4)

Hellpig:
Larsson:
Tack! :) Jag håller nog med om virveln, mindre reverb. Jag tog bara en preset som lät åtminstone liiite åt det håll jag ville åt och lät det sedan vara.

DåligtGehör:
Ja, vi är nog på samma spår. Funderade på om det skulle vara refräng först men sedan funderade jag på om man skulle frångå konceptet refräng. Kan man det? Klart man kan. Vi får se vad det blir i slutändan!

Fredrik K:
Lite kul, jag tyckte att det lät lite Soundgarden när jag lyssnade på det i efterhand och vi vet ju vilka deras stora influenser var. Sabbath tillhöra mina fav's inom hårdrocken också... hade du sagt till mig för 15-20 år sedan att ett av mina solon lät som Iommi's så hade jag gett ditt en kram. Idag får det bli en virtuell sådan. ;)

Tackar rent allmänt för alla kommentarer, det är skönt med lite kritik, lite påpushning och lite beröm rent av. Tack alla! Fortsätter jobbet med denna låt imorgon förhoppningsvis o uppdaterar då eventuellt med en ny version.

slaptap:
Mmmm...stundtals go' "doom" över det här... :wub:
Kan bli riktigt giftigt. Finns många bra ideer i detta material... ;)

Hellpig:

--- Citat från: slaptap skrivet 30.06.2007, 16:21:09 ---Mmmm...stundtals go' "doom" över det här... :wub:
Kan bli riktigt giftigt. Finns många bra ideer i detta material... ;)

--- Slut citat ---

Bumpsvar. Kolla igen. Nya idéer och ny struktur med textförslag... :) Allt i min förstapost som är uppdaterad.

Emulator:
Texten ser bra ut såhär bara vid en snabb koll tycker jag.

Låten känns riktigt bra nu, goa gitarrer, variation på kompet, inga onödiga utsvävningar. Men iom att texten finns är det omöjligt att inte fastna i att man vill höra med text.

Mycket bra hittills, sång nästa!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion