Forum > Demolåtar
Hellpig - Vad fan?
mahan:
Oj HP vad mina gamla öron diggar dessa sound, grymt snyyggt! :D
Just nu pinkar jag på små detaljer (som visserligen e viktiga) men jag inväntar det STORA, sången. Detta kommer att bli kalas med tung raspig sång och änglakörer. :) Solot låter stormbra!
KAnske det blir för mycket av det goda med 5:06, lite kolla o kapa så håller den bättre.
Riff o raff o sång o lite mer tryck så wow, laikit! :)
h. JOhan
Hellpig:
Wernborg:
OK, jag menade riffet som första gången kommer vid 00:35... med mitt förra inlägg. Aha, 2:10 ja. :) Håller med om hihiten där! Men faktum är jag har inte programmerat något själv! Är lat... :ph34r: Spelade in hela låten till bara en hihat sedan - bara färdiga fills från ADs egna eller från Groove Monkeys midiloppar som jag köpt (rock och metal). Jag gillar soundet som trummorna har men hur de spelar är nog inte alls satt så att säga. Men det är bra med kommentarer redan på det här stadiet... tack!
Mahan:
Oj, det var givmilda ord med tanke på hur ofärdigt detta är! Min första idé var/är att det skulle var riktigt arg sång och dessutom på svenska men det kan ju ändras under färdens gång. Längden är ju inte "satt" just nu är det bara en upprepning efter breaket, kommer nog att utvecklas och ändras en del. Som någon annan skrev tidigare blir det kanske bitvis lite för monotont, hade varit trevligt med lite kontrapunkt någonstans... kanske får tid redan på lördag att fortsätta med den här låten,bara inspirationen infaller med med ledig tid! :)
Allmän info för den som vill:
Många har kommenterat det fina ljudet på guran... jag kör en Gibson Les Paul (se min avatar ;)) genom en PodXT. Jag har inte gjort ljudpatchen själv men moddat den lite för mina behov och det är simulering av en Engl Fireball om jag inte minns fel (finns i metallpaketet för Poden). Basen är en Fender Mex J-bas, också den körs genom Poden (baspaketet).
Larsson:
tycker det är as-snyggt
gillar gitarr ljudet.riktigt skönt & skitigt men ändå lent!
är inte så förtjust i virvel ljudet dock,tycker det borde vara mindre eller inget verb på den
så att låten blir mer in your face så att säga..
den gitarren som lägger en ljus stämma vid 3.41 är hur grym som helst
det blir skön domedags känsla av den!!
snyggt jobbat!!:)
(när jag lyssnar igen..antingen minska verbet på virveln..eller åtminstone höja den)
tycker jag!! :lol:
DåligtGehör:
Jag syftade på det riffet som börjar vid ca: 0:40. Utgå från det? Jag menar inte att låten skulle börja med det om det var det du trodde. Jag menada att göra det ännu intressantare. Istället för en tjocksmockgitarrkompmatta bakom så kunde man jobba mer med kompletterande riffande. Bara en tanke alltså.
Fredrik Karlsson:
Gott!!
Från 0:40-1:42 låter det gamla Sabbath (som jag diggar) även solot från 2:01 låter Iommi.
Kan bli hur coolt som helst!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida