Forum > Demolåtar

HOGGE - En liten fyllevisa såhär på nattkröken...

<< < (3/6) > >>

Asti:
Jag tycker att det på det hela låter bra! Tajmingen och uttalet i sången kanske kan förbättras,
men det är nog en effekt av berusningen...?  :)
Övergången mellan låt-delarna låter lite märklig, men det kanske bara är jag som inte förstår.
Låtstrukturen ska väl bearbetas en del förmodar jag, men det jag hör bådar gott!
/Asti

Jocke:
Kul uppslag - det kommer att bli en låt av det här med! :) Lite för hög kick...

hogge:

--- Citat från: Asti skrivet 19.03.2012, 14:34:52 ---Jag tycker att det på det hela låter bra! Tajmingen och uttalet i sången kanske kan förbättras,
men det är nog en effekt av berusningen...?  :)
Övergången mellan låt-delarna låter lite märklig, men det kanske bara är jag som inte förstår.
Låtstrukturen ska väl bearbetas en del förmodar jag, men det jag hör bådar gott!
/Asti

--- Slut citat ---

Uttalet?? Jag är ju grym på engelska när jag är på lyset??  :rolleyes:
För övrigt. Tack snälla Asti.. Ny version ligger här nu. Om det blev så mycket bättre vete tusan, men ändå.. Vad övergångarna anbelangar så har jag inte ens reflekterat över dessa. Får ta mig en lyssning igen.. Men låten är ju inte, på långa vägar, färdigkomponerad.. Men den ligger fortfarande i mappen "JOBBA" så vi provar ett tag till så får vi se om det blir mappen "KLAR" eller "SKROT" så småningom...
Tack igen!!

Filen är uppdaterad!
Ett halvhjärtat försök att få lite ordning på det i nyktert tillstånd.. Vet dock inte om refrängen kommer att få vara kvar ännu.. Får lyssna lite mer innan jag bestämmer mig.. Well - såg on!

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong1.mp3[/mp3]

hogge:

--- Citat från: Jocke skrivet 19.03.2012, 14:41:25 ---Kul uppslag - det kommer att bli en låt av det här med! :) Lite för hög kick...

--- Slut citat ---

Tack Jocke... Som sagt, vi får se vad det blir.. Men jag är bara glad åt att det känns lite roligt igen - även om känslan är instabil.. Men förhoppningsvis släpper det..
Får kanske sänka "kicken" då.. Ska lyssna igen!!

hogge:
Senaste försöket...
Fattas lite text - ska sätta lite fart på frugan så fort hon kommer hem - samt ett gitarrsolo... Skulle någon känna sig manad att hjälpa till med ett solo så tas detta tacksamt emot.. :D

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong2.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion