Forum > Demolåtar

HOGGE - En liten fyllevisa såhär på nattkröken...

(1/6) > >>

hogge:
Tjena, hej!!!
Här är jag igen...

Är osäker på om detta överhuvudtaget går att nyttja!! En riktig fyllevisa är det och Bjurte kommer förmodligen att hata den  :P
Men själv är jag bara så lycklig att jag fått tillbaka lusten att spela igen - efter ett låååångt uppehåll, och för mig är det prio 1..
Hur som helst. Inatt, efter en riktigt bra show av sööööta Jill Johnson, kom detta fram... Oerhört skissartat och det liknar (enligt mig) inget jag gjort förr, så var ärliga i Era kommentarer.. Går detta att använda?

Filen är uppdaterad!
Ett halvhjärtat försök att få lite ordning på det i nyktert tillstånd.. Vet dock inte om refrängen kommer att få vara kvar ännu.. Får lyssna lite mer innan jag bestämmer mig.. Well - såg on!

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong2.mp3[/mp3]

PS: Får ju tillägga att desto längre in i låten Ni kommer - eftersom jag oftast sätter ihop en låt styckevis.. Alltså, jag gör versen klar med alla instrumenten som jag vill nyttja (därmed inte sagt att det blir det slutgiltiga versionen) - och sen stick/refräng etc.. Så (alltså) när Ni är framme vid refrängen så är Hogge rejält berusad och därmed är kvaliten därefter.. Men nu ska jag sova så förhoppningsvis kommer det en bättre version efterhand.. DS

hogge:
Eller sova ska jag faktiskt inte.. Jag ska göra myspys-frukost åt familjen eftersom det är firardag om en stund  :lol:
Men jag ska i alla fall inte mecka vidare med låten... Ha det!

Eddi:
Första halvan var riktigt skön tycker jag :)

cykeln:
Absolut!
Skönt ljud på den guran som ligger i grunden
Bra vers överhuvudtaget - kanske rensa trummorna på några ställen
Även andra delen kan nog bli bra
Fyllevisa vet jag inte ...

Harmonica mike:
Hur fick ni liv i den här boys..?

Spelaren är stendöd Hogge,fixa

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex