Forum > Demolåtar
HOGGE - En liten fyllevisa såhär på nattkröken...
cykeln:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.03.2012, 11:27:41 ---Hur fick ni liv i den här boys..?
Spelaren är stendöd Hogge,fixa
Mike
--- Slut citat ---
Jag tryckte på den lilla pilen i den lilla gröna rutan :D
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 18.03.2012, 11:36:21 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.03.2012, 11:27:41 ---Hur fick ni liv i den här boys..?
Spelaren är stendöd Hogge,fixa
Mike
--- Slut citat ---
Jag tryckte på den lilla pilen i den lilla gröna rutan :D
--- Slut citat ---
Jag har tryckt fyra ggr nu,men det vill sig inte ändå..jag skall testa att spara senare,det brukar funka..nu har jag inte tid.
Mike
Matteman:
--- Citat från: hogge skrivet 18.03.2012, 05:42:16 ---Tjena, hej!!!
Här är jag igen...
Är osäker på om detta överhuvudtaget går att nyttja!! En riktig fyllevisa är det och Bjurte kommer förmodligen att hata den :P
Men själv är jag bara så lycklig att jag fått tillbaka lusten att spela igen - efter ett låååångt uppehåll, och för mig är det prio 1..
Hur som helst. Inatt, efter en riktigt bra show av sööööta Jill Johnson, kom detta fram... Oerhört skissartat och det liknar (enligt mig) inget jag gjort förr, så var ärliga i Era kommentarer.. Går detta att använda?
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_L-H_altansong1.mp3[/mp3]
PS: Får ju tillägga att desto längre in i låten Ni kommer - eftersom jag oftast sätter ihop en låt styckevis.. Alltså, jag gör versen klar med alla instrumenten som jag vill nyttja (därmed inte sagt att det blir det slutgiltiga versionen) - och sen stick/refräng etc.. Så (alltså) när Ni är framme vid refrängen så är Hogge rejält berusad och därmed är kvaliten därefter.. Men nu ska jag sova så förhoppningsvis kommer det en bättre version efterhand.. DS
--- Slut citat ---
Det här är ju inten fyllevisa ;) snarare en skön blandning av Mike and the mechanics och en lätt berusad Bowie. Skön låt.
Harmonica mike:
Som genom ett under kunde jag lyssna då jag tryckte på låten i Mattemans citat..skumt
Nåväl: Ja men det är väl bara att ta om detta i nykter tappning och höra folkets jubel Hogge,det här håller hur bra som helst.En skitrock låt :D
Mike
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2012, 10:42:12 ---Första halvan var riktigt skön tycker jag :)
--- Slut citat ---
Tack Eddi... Lite lattjo! Eftersom jag oftast sätter ihop en låt styckevis - alltså gör klar versen med allt, sen stick, sen refräng etc. så hör man ju, i alla fall jag, att desto längre in i låten man kommer, desto "vingligare" blir det :rolleyes:
Sången - som jag tyckte var sååå kul att sjunga natten till i söndags - låter ju helt katastrofalt.. Uppenbarligen blir man tondöv av öl. Men nåväl.. Vi tar om detta tror jag :P
--- Citat från: cykeln skrivet 18.03.2012, 11:22:20 ---Absolut!
Skönt ljud på den guran som ligger i grunden
Bra vers överhuvudtaget - kanske rensa trummorna på några ställen
Även andra delen kan nog bli bra
Fyllevisa vet jag inte ...
--- Slut citat ---
Tack Cykeln.. Detta är verkligen en fyllevisa.. Alltså i skapandehänseende.. Blir så ibland, att då jag kommer hem från kalaset och familjen somnar så tar jag med mig några öl och sätter på mig i hörlurarna.. Det är nästan enda gången jag lyckas få till nåt. Dock så skall jag försöka att komma ihåg att ENDAST lägga ut grejer på KR i nyktert tillstånd, för denna borde ju aldrig ha lämnat den lokala hårddisken...
--- Citat från: Matteman skrivet 19.03.2012, 09:46:07 ---Det här är ju inten fyllevisa ;) snarare en skön blandning av Mike and the mechanics och en lätt berusad Bowie. Skön låt.
--- Slut citat ---
Tack snälla.. Jag tror också att låten kan bli rätt hyfsad.. Vi får se om refrängen får vara kvar? Men får jag snickra lite till så kanske?!?
Det som är det tragiska är ju att jag sjunger så jävla uselt :lol:
Om jag någonsin kommer att uppträda live igen så får man ju komma ihåg att bara dricka vatten innan :P
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.03.2012, 10:01:23 ---Som genom ett under kunde jag lyssna då jag tryckte på låten i Mattemans citat..skumt
Nåväl: Ja men det är väl bara att ta om detta i nykter tappning och höra folkets jubel Hogge,det här håller hur bra som helst.En skitrock låt :D
Mike
--- Slut citat ---
Tack H-Mike!!
Jag ska försöka få till detta snarast. Åtminstone sången känns ju prioriterad.. :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida