Forum > Demolåtar
HOGGE - En liten fyllevisa såhär på nattkröken...
MaxB:
Tycker det håller som helhet. Vid 186 skulle jag vilja ha något annat än en upprepning av vad som var innan, kanske till och med något så enkelt som en tonartshöjning på samma tema?
Har lyssnat med simpla datorhögtalare och kan konstatera att vid den lyssningen upplever jag att sångens reverb är för mycket... eller om det är volymen på sången som är för låg?
hogge:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.03.2012, 20:29:58 ---Tycker det håller som helhet. Vid 186 skulle jag vilja ha något annat än en upprepning av vad som var innan, kanske till och med något så enkelt som en tonartshöjning på samma tema?
Har lyssnat med simpla datorhögtalare och kan konstatera att vid den lyssningen upplever jag att sångens reverb är för mycket... eller om det är volymen på sången som är för låg?
--- Slut citat ---
Tack Max! Du kan ha helt rätt.. Blir lite tjatigt det där.. Tonartshöjning kanske ska provas, eller så får den avslutas med gitarrsolot (förlänger solopartiet där... Eller så gör jag en bättre refräng helt enkelt?
hogge:
Huvva va tungt det går!!!
Jag har aldrig haft en större & djupare svacka sen jag började med detta (2009).. Blyyytungt verkligen :mellow:
Hur som helst.. är detta en bättre refräng tro?
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/18mars_altansong3.mp3[/mp3]
Men sanningen att säga - för att gnälla lite såhär på nattkröken - så känns det lite besvärande just nu... Men musik har gått från att vara den roligaste hobby jag någonsin haft (såhär på äldre dar) till att bli en oerhört frustrerande hobby!! Har funderat i veckor nu och ena dagen ska jag försöka sätta ihop ett band, men oftast så tänker jag att man kanske borde börja samla frimärken istället...
Kanske blir det roligare med ett band? Man får lite hjälp med "snickrandet", men frågan är om lusten egentligen finns kvar??
Life's a bitch!
Men men.. Jag har gett det två veckor nu! Fortsätter det att bara göra mig frustrerad så får det liksom vara!!
Sorry for the gnäll.. men.. Öhh.. :wacko:
Dividend:
Kan inte hjälpa dig med din existentiella problematik, men jag gillade låten.
Lyssnade på senaste och tycker refrängen funkar. Tycker stilen / genren kräver en annan ljudbild, känns murrigt och otydligt, även om arret som sådant känns bra. Fast det fixar kanske Freddy i mixen? :)
Din röst kommer fram bra, hör allt som sjungs.
Jocke:
Tycker det här låter bra även om det finns en del att slipa på - men, när finns det inte det...?^^
Tror du har lite väl stora krav och förväntningar på dig själv... Det är lätt hänt att man blir lite manisk när det är så jäkla kul - vet av egen erfarenhet... Man har en sinnebild (inre referens) av sin förmåga och vad man vill åstadkomma men inspiration kommer inte gratis... ibland får man själv aktivt söka saker som är inspirerande - läsa böcker, se film, prata med folk som varit med om något osv eller bara få lugn i själen så att musiken kommer ut mer av sig självt... meta ett påta i trädgården kanske..?
Om man blir besviken och frustrerad beror det ju på att man inte uppfyller eller når målen... då får man fundera över sina mål med musiken - är de realistiska?
Framför allt bör man tänka på att INGEN klarar att prestera HELA TIDEN! Googlade runt lite och märker att du har varit otroligt aktiv och produktiv - kanske dags för lite semester? :rolleyes: :P B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida