Forum > Demolåtar
Cykeln - Den första Tofsvipan! (v3)
cykeln:
--- Citat från: Asti skrivet 04.03.2012, 21:47:42 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 04.03.2012, 20:38:47 ---
--- Citat från: Asti skrivet 04.03.2012, 19:27:26 ---Sköna, vilsamma tongångar, men jag hade nog föredragit ett piano eller möjligen stråkar i stället för syntflöjten!
/Asti t.f. föredragshållare
--- Slut citat ---
Kul, jag tyckte också att det var lite vårsamt villika gångar.
Jag är ju synthallergiker så jag är bekymrad - jag tycker nämligen inte att det låter så syntigt om den flöjten
men jag tror ju på er förstås så något fel har jag nog på öronen.
Provade piano först faktiskt men dessvärre har jag bara synthpiano (förutom det riktiga då, men det vill jag inte bära ner)
och jag kan säga att det lät inte bra (heller)
--- Slut citat ---
Du har ingen riktig flöjt som är lätt att bära? :)
/Asti t.f. flyttkarl
--- Slut citat ---
Jo, jag har en på mej men den använder jag till annat B)
cykeln:
--- Citat från: HasseFX skrivet 04.03.2012, 22:09:47 ---Vackert stycke :wub: men gärna annat "kompinstrument", kanske ett softare basljud? Flöjten låter mellotron - kan fungera utmärkt i sammanhanget :)
--- Slut citat ---
Tack för det!
Mellotron! - Maxen var är du! - kanske du kan göra nånting åt det?
cykeln:
--- Citat från: Eddi skrivet 04.03.2012, 21:56:12 ---Jag har enklare att "köpa" synthflöjten än basen som ju är rätt så drivande tror det räcker med att EQ:a lite så blir det mer vilsamt - i övrigt så är det en skön vårlik visa.
--- Slut citat ---
Tack Eddi!
Nu ligger den häringa som en liten svans (dök liksom upp i högerhanden) i samma projekt som en annan låt som herrn är bekant med
så ska jag ekvalisera och dona får jag nog flytta över den till en egen plats.
equality:
Fina melodier. Flöjten bra men basen för hård och kan spela andra längre toner när flöjten kommer in förslagsvis. Sen kommer fältbiologen i mig fram så här års och spanar efter tofsvipan. Men det han det, nörden.
Jay Thomas:
Ovanligt nog måste jag ta fram 55an... Alldeles för midi, inget "sving" alls. Behåll flöjten men basen bör läggas om, kanske tom med ett annat instrument?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida