Forum > Demolåtar
Cykeln - Den första Tofsvipan! (v3)
MaxB:
Har inte läst de andra kommentarerna. Jag tror på det här under en förutsättning, att det inte låter MIDI eller för kvantiserat eller är för lika i volym, vid varje anslag eller ton på ett instrument.
På en del ställen uppfyller något av instrumenten dessa villkor men helheten låten inte så levande som jag önskar att det skulle göra, då det kommer från en riktig flöjt och bas.
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.03.2012, 18:15:22 ---Har inte läst de andra kommentarerna. Jag tror på det här under en förutsättning, att det inte låter MIDI eller för kvantiserat eller är för lika i volym, vid varje anslag eller ton på ett instrument.
På en del ställen uppfyller något av instrumenten dessa villkor men helheten låten inte så levande som jag önskar att det skulle göra, då det kommer från en riktig flöjt och bas.
--- Slut citat ---
Lite kul inlägg det där om man hårddrar det hela. Om det är midiinspelade grejer så ska det låta aukustiskt - om det är aukustiskt så gör man allt för att det ska bli "miditajt" och rätt volym som kan förväxlas med midi - fast dynamiken ska finnas i alla lägen. Det blir lite moment 22 av det hela :)
cykeln:
--- Citat från: HasseFX skrivet 04.03.2012, 22:09:47 ---Vackert stycke :wub: men gärna annat "kompinstrument", kanske ett softare basljud? Flöjten låter mellotron - kan fungera utmärkt i sammanhanget :)
--- Slut citat ---
Tack för det!
Lite förändringar kommer.
cykeln:
--- Citat från: equality skrivet 05.03.2012, 13:05:18 ---Fina melodier. Flöjten bra men basen för hård och kan spela andra längre toner när flöjten kommer in förslagsvis. Sen kommer fältbiologen i mig fram så här års och spanar efter tofsvipan. Men det han det, nörden.
--- Slut citat ---
Vad bra - det är ju i alla fall melodin som är värt något! Allt annat är mest brös - som WAM sa
Nu blir det en annan bas.
Det var en arbetskamrat som hade sett den igår, så det är en liten hyllning till den tidiga synen
cykeln:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 05.03.2012, 13:47:52 ---Ovanligt nog måste jag ta fram 55an... Alldeles för midi, inget "sving" alls. Behåll flöjten men basen bör läggas om, kanske tom med ett annat instrument?
--- Slut citat ---
Tack för storsågen! :D
Jag som gillade det både bas och midit
Nu har jag i alla fall gjortomet
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida