Forum > Demolåtar

Cykeln - Den första Tofsvipan! (v3)

<< < (5/5)

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.03.2012, 18:15:22 ---Har inte läst de andra kommentarerna. Jag tror på det här under en förutsättning, att det inte låter MIDI eller för kvantiserat eller är för lika i volym, vid varje anslag eller ton på ett instrument.

På en del ställen uppfyller något av instrumenten dessa villkor men helheten låten inte så levande som jag önskar att det skulle göra, då det kommer från en riktig flöjt och bas.

--- Slut citat ---
Tack för lyssning och synpunkter.
Jag har inte köpt någon bas eller flöjt men jag har jobbat lite på det  :D

cykeln:
Ny version i trådhuvud - v2.

Dividend:
Det låter bättre nu. Framförallt är det väl flöjten som låter mer naturligt.

Det är väl egentligen ingen "vanlig" lyssnare som bryr sig om flöjter låter som en synth, eller om en synth låter som en flöjt, det är nog bara vi musikerpersonligheter som får nervösa spasmatiska ryck av det.
Kan nästan tänka mig en barnkör på det här. Vårigt, naivistiskt utan att bli simplistiskt. :)

cykeln:

--- Citat från: Dividend skrivet 05.03.2012, 22:26:33 ---Det låter bättre nu. Framförallt är det väl flöjten som låter mer naturligt.

Det är väl egentligen ingen "vanlig" lyssnare som bryr sig om flöjter låter som en synth, eller om en synth låter som en flöjt, det är nog bara vi musikerpersonligheter som får nervösa spasmatiska ryck av det.
Kan nästan tänka mig en barnkör på det här. Vårigt, naivistiskt utan att bli simplistiskt. :)

--- Slut citat ---
Vad bra - jag hade hoppats att synthflöjten skulle låta som känslan av en Tofsvipa!
Barnkör - hmm ...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion