Forum > Demolåtar

Bribedant - En Genesis cover: Firth of Fifth

<< < (9/13) > >>

equality:
Jag är mållös. :blink: Har Nad Sylvan hört detta?

Bribedant:
 :D Haha Clemens. Tack Eq.
Kommer med en överraskning om någon dag i den här tråden. Kan nog langa över låten till Färdiga demos då  B)

Lite kuriosa under tiden:
Ni som har liveplattan kan höra Rutherford stå och sova under gitarrsolo och missa upptakten till sista refrängen. Han hade väl börjat tröttna och stod och tänkte på vad det blir till middag eller nåt sånt.  :lol:
Räddar det hela så snygg dock så man knappt märker det. Proffs.

Harmonica mike:
Det här är ju sjukt bra - respekt!

Jag sysslade/lyssnade med annat i livet då det begav sig för de här lirarna..Aldrig hört låten,fantastiskt säger jag bara..Så överdjävligt bra lirat av dig.

Att kasta fem hattar i luften av fem möjliga känns futtigt i det här sammanhanget,men man tager vad man haver :)

Mike

pxm:
har inte hört orginalet men vill inflika att det jag hör är jävligt bra, Bribedant...

mvh

Light Head:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.03.2012, 21:13:31 ---Jag hart svårt att avgöra vad du har gjort jag ser ju att det händer något vid 3:51 men som sagt svårt..... för mig låter det rent orginal från början till slut. Det är en helt underbar låt förmodligen den allra bästa inom progrocken någonsin!

--- Slut citat ---

Ungefär så jag känner också. Låten, och hela den plattan är ju sjukt bra!

Men tillbaka till din cover, kan du inte försöka skala bort Genesis? För det finns något därunder som känns engeläget att få höra!!

Än en gång, kanske en av de bästa låtar i sin genre ever, och det årtiondet!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion