Forum > Demolåtar

Bribedant - En Genesis cover: Firth of Fifth

<< < (13/13)

Bribedant:
Har väl själv var sugen på att köpa hem något riktigt keyboard i vintage klassen. En WLM orgel t.ex vore riktigt najs. Vi hade en i bandet på 80 talet och jag tycker fortfarande den låter urläckert på de gamla inspelningarna.

eller hur Clemens  ;)

Sen kom jag på att det inte finns någon midi på de här gamla grejerna så jag skulle inte kunna spela något vettigt alls på en dylik apparat, basist som jag är. Det enda keyboard jag fixar att spela på är en mono synt, och med ena foten. Taurus alltså  :D

Clemens:
Ja..Coool! Kommer inte ihåg att man hade "trampor" ( som någon sa )  :D   :unsure:

Jocke:

--- Citat från: Clemens skrivet 11.02.2013, 22:09:29 ---Ja..Coool! Kommer inte ihåg att man hade "trampor" ( som någon sa )  :D   :unsure:

--- Slut citat ---

...och gaspedal!  :P

Eddi:
En liten tripp oå MemoryLane där denna förstklassiga låt tolkad av Bribedant (rättstavat) och MaxB gjort ett bestående uttryck på KR, lyssna och njuuut!!

MaxB:
Snygg tolkning! Är det faktiskt folk från kontrollrummet som får det att låta så bra?

Jag la upp en länk till den här tolkningen, i en Genesis-grupp på fb idag. En måttlig respons noterar jag. På fb är det vanligaste att läsa upp något, än att ge respons på vad andra lägger upp. Påminner mer om en slags monolog med många parallella monologer. Mycket ovanligt att nån lägger upp annat än länkar till artisterna/bandet. Gäller flera grupper på fb. Häromdagen kollade jag på några videor från "Out of kontrol", som finns länkade här på kr. Såg Larsson. Sen lyssnade jag på de fem låtar jag har i telefonen, där Larsson och hans syster spelar och sjunger. Det finns många fina minnen kopplade till kr. Jag är tacksam för allt jag fått lära mig genom åren. Å snart ska man väl ner i mullen och låta kroppen vila. Har varit magsjuk två dygn och har haft lukt singer i behåll hela tiden, om nån initierad skulle undra.
Skönt att känna hur krafterna kan återvända.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion