Forum > Demolåtar
Bribedant - En Genesis cover: Firth of Fifth
Bribedant:
Genesis Firth of Fifth, en cover. Inget nyskapande här. En plankning rätt av med arret från Secons Out albumet som riktmärke. Gjorde den mest för att jag har för lite att lira (börjar rosta) och som en soundcheck inför förhoppningsvis kommande projekt. Inte helt nöjd än så den får bli Halvfärdiga Demos.
Blev mer jobb än jag räknat med, finns ju en hel del MIDI filer att utgå ifrån men det mesta är skräp och dessutom baserade på studioversionen av F o F, rätt stor skillnad från Sec.Out. Fick fixa det mesta själv, puh.
Gitarrer & basar & midi: Bribedant
Uppdate: Det här är fulllängdsversionen med sång av MaxB
Eddi:
Jag hart svårt att avgöra vad du har gjort jag ser ju att det händer något vid 3:51 men som sagt svårt..... för mig låter det rent orginal från början till slut. Det är en helt underbar låt förmodligen den allra bästa inom progrocken någonsin!
MaxB:
Härligt att tar dig an ett sånt här stycke, med äran i behåll!
Jag måste få ner den till mp3-spelaren... :wub:
men det har du inte tillåtit :(
Bribedant:
--- Citat från: Eddi skrivet 02.03.2012, 21:13:31 ---Jag hart svårt att avgöra vad du har gjort jag ser ju att det händer något vid 3:51 men som sagt svårt..... för mig låter det rent orginal från början till slut. Det är en helt underbar låt förmodligen den allra bästa inom progrocken någonsin!
--- Slut citat ---
Det är bara nån sekund i början och sista refrängen som är orginal. Verkar alltså som soundet sitter rätt ok. :)
--- Citat från: MaxB skrivet 02.03.2012, 21:33:14 ---Härligt att tar dig an ett sånt här stycke, med äran i behåll!
Jag måste få ner den till mp3-spelaren... :wub:
men det har du inte tillåtit :(
--- Slut citat ---
Hm, Soundcloud, det är nån 'settings' för att tillåta downloads alltså? Den ska jag sätta 'allow' om jag hittar den.
Clemens:
Spot on! Helt rätt sound på Prosoloisten, för att inte tala om gurorna...spooky :D. Jag är klart importerad :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida