Forum > Demolåtar

Asti & HMike - Lite mer (ny version med munspel)

<< < (14/19) > >>

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.03.2012, 12:12:17 ---
--- Citat från: Asti skrivet 02.03.2012, 12:07:13 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.03.2012, 12:00:19 ---Kort svar Peter,tempot är bra att ha för synket..Drog ett pm men du missade antagligen,jag skickar waven så fort jag vet tempot på låten..

Mike

--- Slut citat ---

Jag såg PM:et, men kan inte svara nu eftersom jag behöver kolla hemma i "musikdatorn"!
Har för mig att bpm är 102, men är inte riktigt säker! Skickar dig ett svar ikväll!
/Asti

--- Slut citat ---
Okidoki..

Då får du filen i morgon..

Mike

--- Slut citat ---
Låter kanon!
/Asti

Kornstad:
Gillar båda versionerna skarpt, både med och utan munspel.
Jag upplever att muspelet lirar lite "för mycket" i introt och skulle nog valt att backa lite där till ett softare lir, men det är ändå riktigt bra.

Asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 02.03.2012, 12:44:56 ---Gillar båda versionerna skarpt, både med och utan munspel.
Jag upplever att muspelet lirar lite "för mycket" i introt och skulle nog valt att backa lite där till ett softare lir, men det är ändå riktigt bra.

--- Slut citat ---
Jag har lyssnat några gånger nu och är böjd att hålla med dig angående introt. Det hade nog varit snäppet bättre med lite lugnare där.
Tack för feedback!
/Asti

robblar:

--- Citat från: Asti skrivet 02.03.2012, 09:51:12 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 02.03.2012, 00:54:36 ---Hej igen
Nu är det där större knastret i början som jag hörde i en tidigare version borta. Men jag hör en knäpp vid 5 på spelaren - kan vara ett klipp? Hoppas att du inte tycker att jag jagar mikrogrejor men en så bra låt borde vara helt felfri - det förtjänar den :)
Sedan är det trumman vid 12-13 som jag inte riktigt kan förlika mig med - känns som lite oflyt i trumman där i introt för en kort kort sekund (men det är säkert bara en smaksak).
Tycker att du löst trummorna där jag tyckte, i mitt tidigare inlägg, att de krockade med resten av instrumenten.
Jäkligt skön låt
Gurano

--- Slut citat ---
Jag är självklart enbart tacksam för att du orkar lyssna igen och påtala "konstigheter", som jag inte själv uppfattat!
Knastret som fanns tidigare upptäckte jag uppstod vid rippningen från wave-filen till mp3! Jag brukar bränna ut den
färdigmixade låten i wave-format på CD från min musikdator och rippar den sedan till mp3 på vår "internet-PC". Det
är media-playern på "Internet-PC:n" som orsakar knastret vid rippningen. Nu rippade jag den i stället på musikdatorn
och då försvann knastret....Vad finns det förresten för rip-program som tar filer från godtycklig enhet, inte bara CD-enheten?
Ska kolla trummorna vid 12-13 och se om jag förstår vad du menar.
Tack för återkommande feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Winamp pro funker fint til konvertering av filer og annet til mp3.
Munnspillet er fint!  :)

-Robert

-Robert

bow35:
Har lyssnat ett antal ggr nu och låten är bra som fan. När refrängen kommer in dras man med. Är inte riktigt nöjd med ljudet, söker ett rundare ljud i de övre registerna, men vad vet jag med mina lurar för 199:- på Kjell & company

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion