Forum > Demolåtar
Asti & HMike - Lite mer (ny version med munspel)
Asti:
--- Citat från: robblar skrivet 02.03.2012, 19:32:34 ---
--- Citat från: Asti skrivet 02.03.2012, 09:51:12 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 02.03.2012, 00:54:36 ---Hej igen
Nu är det där större knastret i början som jag hörde i en tidigare version borta. Men jag hör en knäpp vid 5 på spelaren - kan vara ett klipp? Hoppas att du inte tycker att jag jagar mikrogrejor men en så bra låt borde vara helt felfri - det förtjänar den :)
Sedan är det trumman vid 12-13 som jag inte riktigt kan förlika mig med - känns som lite oflyt i trumman där i introt för en kort kort sekund (men det är säkert bara en smaksak).
Tycker att du löst trummorna där jag tyckte, i mitt tidigare inlägg, att de krockade med resten av instrumenten.
Jäkligt skön låt
Gurano
--- Slut citat ---
Jag är självklart enbart tacksam för att du orkar lyssna igen och påtala "konstigheter", som jag inte själv uppfattat!
Knastret som fanns tidigare upptäckte jag uppstod vid rippningen från wave-filen till mp3! Jag brukar bränna ut den
färdigmixade låten i wave-format på CD från min musikdator och rippar den sedan till mp3 på vår "internet-PC". Det
är media-playern på "Internet-PC:n" som orsakar knastret vid rippningen. Nu rippade jag den i stället på musikdatorn
och då försvann knastret....Vad finns det förresten för rip-program som tar filer från godtycklig enhet, inte bara CD-enheten?
Ska kolla trummorna vid 12-13 och se om jag förstår vad du menar.
Tack för återkommande feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Winamp pro funker fint til konvertering av filer og annet til mp3.
Munnspillet er fint! :)
-Robert
-Robert
--- Slut citat ---
Tack för tipset!
Ja, munspelandet är kanon!
/asti
Asti:
--- Citat från: bow35 skrivet 02.03.2012, 19:42:48 ---Har lyssnat ett antal ggr nu och låten är bra som fan. När refrängen kommer in dras man med. Är inte riktigt nöjd med ljudet, söker ett rundare ljud i de övre registerna, men vad vet jag med mina lurar för 199:- på Kjell & company
--- Slut citat ---
Vet inte riktigt vad du menar med "rundare" ljud, men jag är ingen fena på att mixa, så det finns säkert en hel del att göra där...
Ska tänka på din kommentar nästa gång jag lyssnar och se om jag förstår vad du menar!
Tack för feedback Henrik! Roligt att du gillar låten!
/Asti
Asti:
HMike förärade mig lite av sitt sköna munspel, vilket jag tycker höjde svänget rejält!
Jag är väldigt tacksam för det! :)
Något speciellt som sticker ut eller kan den anses klar nu?
Gurano:
Hejsan
Det låter alldeles utmärkt, men enligt min smak så är munspelet lite för lågt i mixen drunknar i guraplonket i början.
Ha de
Gurano
Jay Thomas:
Bra låt! :) Påminner lite i stilen om Adolphson & Falk.
Dock tycker jag att ljudbilden är på tok för kompakt. Lyssnar visserligen i lurar men dessa brukar vara ganska avslöjande. Känns lite som om varje hålighet är fylld med något så det blir lite "mattakaraktär" över det hela. Om du kunde tänka i "z-led" och arbeta med instrumentens djup, kanske det skulle kunna bli luftigare. Mina fem ören...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida