Forum > Färdiga produktioner

Drain my soul

<< < (13/15) > >>

Scar Fraction Studio:
As skön låt, diggar den :) Låten är väldigt svävande men mixen är ganska i hålig nu.
Hela grejen är att det känns som allt är i olika delar. Det är lixom inte en helhet i mixen, man hör gitarrern för sig och trummor för sig.
Basen nämndes tror jag den är lite tunn det kan jag hålla med om, samt trummorna kaggen och virveln är dock min smak. Man hör ibland en puka som är helt panorerad åt höger, känns som det inte är riktigt nån helhet där heller.

Det är mina tycken om mixen i kort man kan alltid gå in på detaljer mvh Emil (Gott nytt år )

jonnerstone:
Hmmm jag är lite tveksam. Gillar ju Duran Duran känslan framförallt i sticket där det är spot on! Men som Scar säger så känns det övriga lite ihåligt. Basen har ju nämnts av flera som en potentiell orsak. Det är ju alltid ett beslut man får ta vem som ska få leka i lågbasen, baskaggen eller basisten. Jag skulle prova att göra tvärtom här och låta basen mullra lite och gröpa ur lite från baskaggen istället. Jag gillar arpeggiot i början men det ska nog inte följa med in i versen och kanske skruvas till lite så att det blir lite råare och mindre ettrigt.
Kan inte basen få spela unisont med riffet? Det hade nog kunnat bli rätt gött  :)

Bra låt e de ju trots allt! Kör hårt!

Micke!

Jocke:

--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 29.12.2012, 22:00:14 ---...
Hela grejen är att det känns som allt är i olika delar. Det är lixom inte en helhet i mixen, man hör gitarrern för sig och trummor för sig.
...

--- Slut citat ---

Jag tycker nog att mix med stor separation också kan låta bra...   B)

tigersoul:
Här har man missat hela festen nästan :P

I mina öron vet inte riktigt låten vad den vill. Vocals o känslan i harmonierna tar den åt ett håll men instrumentvalen o kompet sliter den i en helt annan riktning. Jag står kvar på mitten o funderar på hur jag vill att dragkampen ska sluta.

Ett är klart: låten är bra, vocals är jättebra, harmonier lika så, inga fel där. Det enda jag saknar är en tydligare understämma när leadsången går som högst då det blir lite tunt.

Men vad gäller arr, komp... ingen aning, men det första jag tänkte på med röst o harmonier är något åt det lite rocksymfoniska hållet, typ Within temptation ;) Jag tror oavsett valet inte på eletroniska element i låten, iaf inte i mina öron ;)

Clemens:
Till att börja med är det en grym låt med många beståndsdelar som är bra. Gitarr-riffet är coolt! Eftersom jag gillar electronica så tycker jag arret borde gå åt det hållet  :D Sticket som jonnerstone påpekar är kalas, där någonstans tycker jag själen i låten ligger.
Tror du måste välja sida nu för att inte haverera, själv har man ju varit i den sitsen många gånger, grymt jobbigt.

Skulle nog plocka ner hela låten och börja om från början, och som sagt "välja sida". Är inte så överförtjust i "stoppen" som följer gitarr-riffet, schysst i introt, men stoppar upp för mycket sedan tycker jag. Satt i morse och kollade på ett program i SVT om 80-tals musik, Kim Wilde, Duran Duran och hela köret  :) och tror det vore häftigt att tänka i de banorna lite.. B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion