Forum > Färdiga produktioner

Drain my soul

<< < (12/15) > >>

Wernborg:

--- Citat från: HasseFX skrivet 28.12.2012, 21:47:32 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.12.2012, 22:38:59 ---Kan det va nåt detta?

--- Slut citat ---

...tycker något saknas, typ:

Väntade på basen och upptäckte efter ett tag att en elbas puttrade någonstans därinne ;)

--- Slut citat ---

Ska jag tolka detta som att du vill ha arpeggiosyntbasen tillbaka? Eller lyssnade du bara i basfattig anläggning?
 :)

HasseFX:

--- Citat från: Wernborg skrivet 28.12.2012, 22:43:32 ---Ska jag tolka detta som att du vill ha arpeggiosyntbasen tillbaka? Eller lyssnade du bara i basfattig anläggning?

--- Slut citat ---

...tillbaka, eller att du hittar på något lika drivande. Basfattig? Nja, jag slog t.o.m. på subhögtalaren för denna - bra tryck i baskaggen är det ;)

Wernborg:

--- Citat från: HasseFX skrivet 28.12.2012, 22:53:38 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 28.12.2012, 22:43:32 ---Ska jag tolka detta som att du vill ha arpeggiosyntbasen tillbaka? Eller lyssnade du bara i basfattig anläggning?

--- Slut citat ---

...tillbaka, eller att du hittar på något lika drivande. Basfattig? Nja, jag slog t.o.m. på subhögtalaren för denna - bra tryck i baskaggen är det ;)

--- Slut citat ---
Ok. Det började med att trumpluggen som körde elektrotrummorna pajade. Då la jag akketrummor vilket fick till följd att arp-basen funkade mindre bra. Då la jag en elbas istället. Kanske dödade jag låten, men jag tycker den fick ett helt annat berättigande faktiskt. Kanske blir det en elektroremix som bonustrack till plattan. Jag gillar du den versionen också.

Frågan är vad jag kan addera för att öka drivet i denna mer organiska version. Får klura på det.

HasseFX:

--- Citat från: Wernborg skrivet 28.12.2012, 22:59:52 ---Frågan är vad jag kan addera för att öka drivet i denna mer organiska version. Får klura på det.

--- Slut citat ---

...testa gärna en mix med mindre botten i kaggen och basen mixad högre - men det jag skulle vilja ha är mycket mer driv i basspelet och gärna ett lite mer distinkt sound. Ett tätare, jämnare och mer malande spel "utan luft" i kombination med mer "sug"... Tänk en återhållen slap-befriad Flea  :P

bjurte:
Det blev ju en helt annan låt  nu,mer levande och passar min personliga tråk 'det-var bättre-för' smak !
Om det är dit du vill så tummen upp!!
Men bassoundet är lite platt och trist, fattas botten och tryck kan jag tycka.
Kanske kan den som EffektHasse nämner vara en aningens mer drivande..
Men fortfarande,en riktigt bra låt som är framförd med elegans..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion