Forum > Färdiga produktioner
Drain my soul
Wernborg:
LÅTNAMN: Drain my soul
GENRE: Electronica/Rock
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
Från plattan Rising. Släpps i juni 2013.
MaxB:
Hemmablind eller inte, jag gillar inte den här syntbasen. Här finns harmonier och här finns en rar röst. Det gillar jag! Och sen finns nånting som klipper sönder harmonin, en syntbas. Gillar inte det!
(jag lyssnar i lurar)
Saknas eller inte, i en harmonisk låt som denna skulle det kunna passa med något padkomp - på ett eller annat ställe. Men jag vet inte om det passar dig...
Dividend:
På en snabblyssning tycker jag basen och trummorna klipper sönder Julianna. (Jättebra sjunget.)
Dessutom är låten rock, inte så elektroniskt. Jo kanske lite 80-talssynth. Det skulle nog hjälpas att jobba lite mer med kompet, ljud och ljudbild. Det sitter inte riktigt nu.
Vet inte om det är så mycket till hjälp det jag skriver, men jag återkommer med mer konstruktiva utsagor ;)
Riktigt trevlig sång. :)
Jay Thomas:
Spontant är det lite för mycket gura i detta, blir med sock än synt eller rock. Basen är otrolig jobbig att lyssna på i hörlurar, åtminstone för mig med tinnitus, även om jag är medveten om att det är en slaskmix.
Bitvis är den helt "rätt" men andra delar blir det lite mindre synt och mer traditionell rock. Mina fem öre.
Asti:
Jättesnyggt intro med fräckt gitarr-riff! Fin sång av Julianna.
Men jag gillar inte heller synth-basen/arpeggiatorn. Dels är den för stark
och dels lite för statisk. Tror att en mjukare synth-bas eller elbas hade passat bättre.....
Kanske skulle "refrängen" förstärkas med ytterligare en gitarr och mer ride på trummorna...?
Lovande start! Blir spännande att följa detta.
/Asti t.f. antistatisk mjukis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida