Forum > Färdiga produktioner
Drain my soul
Jocke:
Gillade denna mycket redan innan och tycker det har blivit en klar förbättring. Det är en riktigt bra låt som förtjänar det! :)
Ett par små detaljer bara... Tycker gott att den kunde få börja med gitarren - riffet är så fräckt! Sen kunde du vara lite återhållsam med "rymdkanonerna". ;-)
Wernborg:
--- Citat från: Jocke skrivet 28.12.2012, 18:13:21 ---Gillade denna mycket redan innan och tycker det har blivit en klar förbättring. Det är en riktigt bra låt som förtjänar det! :)
Ett par små detaljer bara... Tycker gott att den kunde få börja med gitarren - riffet är så fräckt! Sen kunde du vara lite återhållsam med "rymdkanonerna". ;-)
--- Slut citat ---
Skriver nog under på det direkt. Jag är ju sucker for intros. Men nu har nog fan för många långa intros till kommande plattan. Arpeggiosynten får nog stryka på foten och så får låten börja där gitarren kommer in.
Ser över nivåer med "kanoner" samt även svarssynten i breaket hör jag nu är lite hög.
Tokai:
Har nog inte kommenterat denna ännu. Electro - det är ju min hemmaplan :lol: Gitarriffet i början är ju riktigt coolt. Varför inte fortsätta med nåt likande vidare in i låten?
Just det, pysssch-ljudet är bara kul högst 1 ggr. Och dom andra syntljudet är inte så upphetsande. Lite för trivialt.
Får liksom inte grepp om det. Börjar fräckt men blir lite utslätat allteftersom. Jag gillar den svala sången, vissa bitar i riffet och så, men helheten...?
Jocke:
På några ställen bygger gitarr och bas tillsammans upp ett otroligt suggestivt groove genom att spelas växelvis - kanske går att utveckla mer. Om det blir "tomt" när du monterat ner "kanonerna" har du några fina trumfills som kunde ta lite mer plats, få bli lite tyngre och kanske tom återanvändas ett par gånger. :)
HasseFX:
--- Citat från: Wernborg skrivet 26.12.2012, 22:38:59 ---Kan det va nåt detta?
--- Slut citat ---
...tycker något saknas, typ:
Väntade på basen och upptäckte efter ett tag att en elbas puttrade någonstans därinne ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida