Forum > Färdiga produktioner
Drain my soul
1up:
Jag gillar synthelementen, även om de kan behöva anpassas något för att smälta in i låten.
Fin sång.
Basen tycker jag om, men kanske ska sänkas i nivå.
Grym låt överlag och fina gitarrer. :)
Wernborg:
Jättekul att många tycker om själva låten. Svårare att förhålla sig till feedbacken dock när det är lika många åsikter som kommentatorer. Men det måste ju betyda att den engagerar, och det gillar jag. Tack.
Jag får koka ner de synpukter och åsikter som rimmar med min egen ide om vart jag vill ta låten.
En svårarrad historia har det varit, men den går nog i mål snart.
Gott nytt år govänner!
:)
equality:
Kate Bush goes rock! :) (Hi there Julianna and a Happy new year to you and all musical comapanions!) Har jag hört den förut? Ja det har jag och jag gillar låten. Lite tveksam till sticket. Inte alls dåligt och flangervoxen är snygg men förtar lite av den den uppiskade nerv elgureriffet ger, hade hoppats på ditt explosiva gitarrsolo här ungefär som solot till Yes Owner of a lonely heart. Förstår nödvändigheten av ett harmonibreak men tror ändå det hade funkat med solot. Gitarriffet är låtens clou och kunde ha frontat mer. Snyggt att låta Julianna sjunga solo med trummorna. Hennes röst är lite svag i refrängen.
Emulator:
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.12.2012, 16:04:46 ---Jättekul att många tycker om själva låten. Svårare att förhålla sig till feedbacken dock när det är lika många åsikter som kommentatorer. Men det måste ju betyda att den engagerar, och det gillar jag. Tack.
Jag får koka ner de synpukter och åsikter som rimmar med min egen ide om vart jag vill ta låten.
En svårarrad historia har det varit, men den går nog i mål snart.
Gott nytt år govänner!
:)
--- Slut citat ---
Hm. Skulle det passa sig att bröta och slamra lite på den här? Bounce + tanka på slask? Bör ha en period med tid snart när alla börjar skolan och dagis innan frun är självgående igen :D
martinm:
Jag tycker den känns färdig. 80-talskänsla som sagt och jag känner vibbar av Abba men även Nightwish light.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida