Forum > Demolåtar
Dividend o Marre - Long de nian (龙 的 年, Drakens år)
Dividend:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.01.2012, 20:54:24 ---Jösses så bra jag kände mig som en glad kines på gula torget när jag hörde detta. Skicka den till kina och ta emot årets Guldfisk.
--- Slut citat ---
:D
--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.01.2012, 00:47:49 ---Så meditativt, ren harmoni :wub:
--- Slut citat ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.01.2012, 21:04:10 ---Xie xie för detta. Det låter helt övertygande. Det är nåt speciellt med kinesisk musik... man blir liksom lugn i sjölen av den ^_^
--- Slut citat ---
Kommer ny verre till helgen! :)
Dividend:
Long = drake, de = genitiv (ägande) i kinesiskan, nian = år
genetiv ägande... Om det finns några här som undrar vad titeln betyder. Står iofs inom parantes också. Men jag är privatlärare i kinesiska så :blink:
Kinesiska nyåret var för nån vecka sen och jag har jobbat sen dess på en bearbetad version.
Marre wailar och jag har gjort resten.
Vad tycker ni?
Not much to hang in the chistmas tree? :ph34r:
Alla sågningar mottages aktsamt :)
pxm:
sköna toner och skön blandning av instrument och vox.
gillar fiolen väldigt mycket-så j-vl-skön alltså.
marre gör ett bra jobb i en väldigt bra version.
inga sågspån här - tvärtom !!!!
ett gediget stycke som håller ihop och fast det händer mycket
är det vilsamt för öron och själ.
bra jobb!!!
:lol:
nothing 4 da x-mas kanske, fast det är nog temat som inte är juligt men när som helst annars på året tycker jag...
det här är en låt jag kommer att komma ihåg och lyssna på ibland.
mvh
Dividend:
Tack som fan pxm :D (från både mig och Marre)
Jätteroligt att höra!
Light Head:
Stämningsfullt intro! Minst sagt en känsla av genuin kinesisk folkmusik. Sången kommer in precis där jag förväntar mig och på rätt sätt. Det är fantasifullt och har stil!
Det enda jag hängde upp mig på var avslutet som blev så abrupt,, sången försvann lite för snabbt?!
Det är väldigt bra, kanske att Marr skulle behöva lyftas något här och där, men det är bra oavsett det. Hon står på sin bro och sjunger ut över den dimmiga dalen och hon menar det! (Behöver inte lyfta hela sångspåret utan bara något enstaka "aha,,," eller "åh", typ.)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida