Forum > Demolåtar
Dividend o Marre - Long de nian (龙 的 年, Drakens år)
MaxB:
En till goding!
Attans, nu är du så där produktiv igen. Högt uppe på en stege står han och målar kinesiska melodier, tack Marre för härlig kompletterande sånginsats!
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 06.02.2012, 23:20:13 ---Stämningsfullt intro! Minst sagt en känsla av genuin kinesisk folkmusik. Sången kommer in precis där jag förväntar mig och på rätt sätt. Det är fantasifullt och har stil!
Det enda jag hängde upp mig på var avslutet som blev så abrupt,, sången försvann lite för snabbt?!
Det är väldigt bra, kanske att Marr skulle behöva lyftas något här och där, men det är bra oavsett det. Hon står på sin bro och sjunger ut över den dimmiga dalen och hon menar det! (Behöver inte lyfta hela sångspåret utan bara något enstaka "aha,,," eller "åh", typ.)
--- Slut citat ---
Tror du kompressor skulle hjälpa? Minns inte om jag glömde lägga det på hennes sångspår :unsure: Vet inte om Maria håller med, men kanske uppdaterar denna sålunda :)
Tack för lyssning och bra kommentar (som vanligt).
--- Citat från: MaxB skrivet 07.02.2012, 00:42:06 ---En till goding!
Attans, nu är du så där produktiv igen. Högt uppe på en stege står han och målar kinesiska melodier, tack Marre för härlig kompletterande sånginsats!
--- Slut citat ---
Hehe, ja märkligt att produktiviteten kan svänga så mycket över tid. Kul att du gillade!
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 07.02.2012, 12:07:11 ---
--- Citat från: Light Head skrivet 06.02.2012, 23:20:13 ---Stämningsfullt intro! Minst sagt en känsla av genuin kinesisk folkmusik. Sången kommer in precis där jag förväntar mig och på rätt sätt. Det är fantasifullt och har stil!
Det enda jag hängde upp mig på var avslutet som blev så abrupt,, sången försvann lite för snabbt?!
Det är väldigt bra, kanske att Marr skulle behöva lyftas något här och där, men det är bra oavsett det. Hon står på sin bro och sjunger ut över den dimmiga dalen och hon menar det! (Behöver inte lyfta hela sångspåret utan bara något enstaka "aha,,," eller "åh", typ.)
--- Slut citat ---
Tror du kompressor skulle hjälpa? Minns inte om jag glömde lägga det på hennes sångspår :unsure: Vet inte om Maria håller med, men kanske uppdaterar denna sålunda :)
Tack för lyssning och bra kommentar (som vanligt).
--- Citat från: MaxB skrivet 07.02.2012, 00:42:06 ---En till goding!
--- Slut citat ---
Hehe, ja märkligt att produktiviteten kan svänga så mycket över tid. Kul att du gillade!
--- Slut citat ---
Abstinensen blev svår efter morgonens lyssning. Nu ligger den i mp3-spelaren! :rolleyes:
Dividend:
Kul med abstinens! :rolleyes:
Ja, den var ju klar den här, men ska kolla Marres sångspår ikväll och lägga mer kompressor vid behov :)
Marruschkka:
Vilka trevliga kommentarer från dej MaxB, nu blev jag oxå glad :D Tack ska du ha, enbart ett nöje att sjunga på de här harmonierna!
Lighthead: snälla du, så roligt att du uppskattade mitt bidrag till den här tribut-låten till det Kinesiska Nyåret :rolleyes:
En komprimering av sången skulle inte göra någon skada alls tror jag, men tycker det låter rätt bra nu oxå. Tack för synpunkter.
Pxm: roligt att du också uppskattar Dividends musik, finns en del Kina-influenser i rätt mycket av det han gör, vilket gör honom unik i sitt klassiska språk ^_^
Tack oxå för fina ord om min insats, jag gillar verkligen att waila ibland, sånt lättar på trycket :D ;)
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida