Forum > Demolåtar

Dividend o Marre - Long de nian (龙 的 年, Drakens år)

<< < (3/6) > >>

Asti:
Väldigt spännande klanger med sköna instrumentljud! Fint arr med bra dynamik.
Bra tryck i "bastrumman"! Antar att låten handlar om golf. Titeln betyder väl
ungefär "Hur långt går järn-nian"...? Denna måste du utveckla ytterligare!
/Asti t.f. översättare

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.01.2012, 13:05:52 ---Skarpörade Göran var inne på nåt där vid 86,jag understödjer det  :D

Bra kinesik feeling här Per.Så här mycket reverb stör bara mig om det är på sång..Som instrumentalare så tycker jag att det funkar med denna jättescen.Väldigt avlägset och kinsesiskt = jag gillar,om jag uttrycker mig fejjiskt  :)

--- Slut citat ---

Tycker också om reverbet :D Men det blir kanske en aning sänkning. Ska försöka att få till en snygg erhu-stråke också + mixa in sången. Garanterat med mindre reverb :) (Dock mycket delay)

Tack för gillande, Mike! :)

--- Citat från: Asti skrivet 24.01.2012, 13:50:52 ---Väldigt spännande klanger med sköna instrumentljud! Fint arr med bra dynamik.
Bra tryck i "bastrumman"! Antar att låten handlar om golf. Titeln betyder väl
ungefär "Hur långt går järn-nian"...? Denna måste du utveckla ytterligare!
/Asti t.f. översättare

--- Slut citat ---

Kul att du gillar trumman och arret. Det är bara alla tillägg som ska dit nu. Får väl bli till helgen eller nån sen kväll framöver ;)

Titeln är ganska grammtiskt inkorrekt (?). Guo nian hao = Gott nytt år. "long" = drake. Slängde in den före nian = år. Det är ju drakens år :)

Per t.f. kines

Eddi:
Jösses så bra jag kände mig som en glad kines på gula torget när jag hörde detta. Skicka den till kina och ta emot årets Guldfisk.

spacetrucker:
Xie xie för detta. Det låter helt övertygande. Det är nåt speciellt med kinesisk musik... man blir liksom lugn i sjölen av den ^_^

Space

Marruschkka:
Så meditativt, ren harmoni :wub:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion