Forum > Färdiga produktioner
Its Tru-perowitch
PEROWITCH:
--- Citat från: Gurano skrivet 13.01.2012, 23:45:08 ---
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 13.01.2012, 23:36:18 ---Okej de e inte någon mutter från en dc10 du har hittat då :D
--- Slut citat ---
Nädu inga muttrar här inte - sånt här håller jag på med:
Tex en (av jäkligt många) keramikskärva från stenålder som jag hittat på en boplats vid Arlanda
/G
--- Slut citat ---
Oj håller med ser inte ut som någon mutter kul då får vi väl skåda det på något museum då med ditt namn som framborstare kul gurano intressant ha en trevlig helg
Eddi:
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 13.01.2012, 23:49:30 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 13.01.2012, 23:45:08 ---
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 13.01.2012, 23:36:18 ---Okej de e inte någon mutter från en dc10 du har hittat då :D
--- Slut citat ---
Nädu inga muttrar här inte - sånt här håller jag på med:
Tex en (av jäkligt många) keramikskärva från stenålder som jag hittat på en boplats vid Arlanda
/G
--- Slut citat ---
Oj håller med ser inte ut som någon mutter kul då får vi väl skåda det på något museum då med ditt namn som framborstare kul gurano intressant ha en trevlig helg
--- Slut citat ---
Allvarligt vad är det för något det där en kryss-tomte?
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.01.2012, 00:52:16 ---Allvarligt vad är det för något det där en kryss-tomte?
--- Slut citat ---
Hehe
Det är en keramikskärva - mynningen till en stor kruka som är ca 5500 år gammal, rikt ornerad med dragna linjer och gropar. Den här gruppen av människor/eller kultur hade en jäkla massa olika dekor på sina krukor.
Kulturen kallas för övrigt Gropkeramisk kultur :D
Sorry att jag kapat din tråd perowitch...med gammalt "skräp" :lol: :D
Ha det gott
Gurano
PEROWITCH:
--- Citat från: Gurano skrivet 14.01.2012, 00:57:55 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 14.01.2012, 00:52:16 ---Allvarligt vad är det för något det där en kryss-tomte?
--- Slut citat ---
Hehe
Det är en keramikskärva - mynningen till en stor kruka som är ca 5500 år gammal, rikt ornerad med dragna linjer och gropar. Den här gruppen av människor/eller kultur hade en jäkla massa olika dekor på sina krukor.
Kulturen kallas för övrigt Gropkeramisk kultur :D
Sorry att jag kapat din tråd perowitch...med gammalt "skräp" :lol: :D
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Ha ha. Gör inget tur att det inte va en krysstomte då som Eddi trodde
MaxB:
Krysstomte :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida