Forum > Färdiga produktioner
Its Tru-perowitch
PEROWITCH:
LÅTNAMN: Its Tru
ARTIST/GRUPP: Perowitch
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD:4,24
KOMPOSITÖR:perowitch
PRODUCENT:perowitch
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2012
FORMAT: mp3
MaxB:
Välkommen tillbaka! Hoppas du haft bra väder där du varit!
Det som är bas hänger kvar (för) länge och enbart i vänster kanal. Den är inte behaglig så. Lyssna på den solo så tror jag du hör. Låten saknar en riktig, distinkt bas, tycker jag.
Soft är bara förnamnet... B)
PEROWITCH:
--- Citat från: MaxB skrivet 13.01.2012, 13:17:07 ---Välkommen tillbaka! Hoppas du haft bra väder där du varit!
Det som är bas hänger kvar (för) länge och enbart i vänster kanal. Den är inte behaglig så. Lyssna på den solo så tror jag du hör. Låten saknar en riktig, distinkt bas, tycker jag.
Soft är bara förnamnet... B)
--- Slut citat ---
haha kul max jag vet har försökt fixa den med velocty men de va inte så enkelt men visst du har rätt det ända som jag själv hakade upp mej på vasst lyssnat tror att anslaget på tangenterna i ljudet slår hårt på nått sätt tack annars max har haft ett kanonväder i 15 dagar skall försöka göra ett bas försök till då B)
jonnerstone:
Första intrycket känns rätt rörigt. "Imagine" kompet på pianot känns väldigt trist och enformigt, bra harmonier men det kunde framföras på ett mer effektivt sätt. Lyssna t.ex på "Teardrop" med Massive Attack och framför allt på pianot som ligger på varje 1:a, enkelt smakfullt och med ett litet harpsichord arpeggio i bakgrunden. Det finns en skön känsla i första delen av låten som jag skulle byggt vidare på, med lite inspiration från ovan nämnda låt. Göra ett sparsmakat arr, där den sköna sången får vara i fokus. Gitarrdelen med manlig sång skulle jag plocka bort helt, kanske göra en annan låt av den delen. Känns som att låten faller mellan två stolar nu.
Micke
PEROWITCH:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 13.01.2012, 14:49:23 ---Första intrycket känns rätt rörigt. "Imagine" kompet på pianot känns väldigt trist och enformigt, bra harmonier men det kunde framföras på ett mer effektivt sätt. Lyssna t.ex på "Teardrop" med Massive Attack och framför allt på pianot som ligger på varje 1:a, enkelt smakfullt och med ett litet harpsichord arpeggio i bakgrunden. Det finns en skön känsla i första delen av låten som jag skulle byggt vidare på, med lite inspiration från ovan nämnda låt. Göra ett sparsmakat arr, där den sköna sången får vara i fokus. Gitarrdelen med manlig sång skulle jag plocka bort helt, kanske göra en annan låt av den delen. Känns som att låten faller mellan två stolar nu.
Micke
--- Slut citat ---
Hej Micke två helt olika låtar förstår inte din tanke finns en uppsjö med låtar åt de hållet det här är en smöris som jag fastnade för just nu för mej e den klar tack för tycken perowitch
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida