Forum > Demolåtar

MaxB - Starless - snart i mål

<< < (3/6) > >>

Asti:
Tror detta skulle vinna mycket på att ersätta "synthen" med stråkar, t.ex cello och ett par fioler,
samt tyngre, mer organiska trummor. Låten skulle kunna kompletteras efterhand med en stilla, plockande elgitarr.
Men behåll den i ett sparsmakat arrangemang!
/Asti

Jocke:
Jag vet ju inte vad den handlar om och vad du vill förmedla... Håller med om att man måste tänja gränser för att utvecklas - det är när det går åt h-e man lär sig! B) Men i min värld fattas det elgitarrer här... ;-) Skulle gärna höra tunga trummor, långa, feta distade ackord på 1:an och en suggestivt gungande bas... Gillar kontraster och tror det skulle "krackelera" vackert till den spröda melodin i sången!  :)

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 29.12.2011, 11:21:13 ---Tror detta skulle vinna mycket på att ersätta "synthen" med stråkar, t.ex cello och ett par fioler,
samt tyngre, mer organiska trummor. Låten skulle kunna kompletteras efterhand med en stilla, plockande elgitarr.
Men behåll den i ett sparsmakat arrangemang!
/Asti
--- Slut citat ---

Umpff, "synthen" är inte en synt! Detta mellotronljud ersätts inte med något annat!  B)
Men det låter som en bra idé att ha med Cello och stråkar. The Unthanks version av Starless är ett underbart exempel på det.
Jag kommer spela digitaltrummor på låten och ska försöka vara originalet troget. Sparsmakat tror jag det blir, en bas ska in och en gitarr-soloslinga på några ställen.

--- Citat från: Jocke skrivet 29.12.2011, 13:16:45 ---Jag vet ju inte vad den handlar om och vad du vill förmedla... Håller med om att man måste tänja gränser för att utvecklas - det är när det går åt h-e man lär sig! B) Men i min värld fattas det elgitarrer här... ;-) Skulle gärna höra tunga trummor, långa, feta distade ackord på 1:an och en suggestivt gungande bas... Gillar kontraster och tror det skulle "krackelera" vackert till den spröda melodin i sången!  :)

--- Slut citat ---

Vet inte heller vad jag vill förmedla mer än att jag älskar mellotronstråkljudet. Nu vet alla som läser det här det.
Jag tror inte jag vill förmedla något mer än kanske själva resan, progressen att växa in i en färdig låt.
"Fattas elgitarrer", kanske... men jag kommer vara originalet troget och jag hoppas komma i närheten av det. Det innebär en elgitarr som spelar en melodi ohc ska ha ett häng i tonen (som om den spelas med en ebow).

Jocke:
Ebow har jag aldrig provat - blir spännande det här! :)

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 29.12.2011, 16:47:58 ---Ebow har jag aldrig provat - blir spännande det här! :)

--- Slut citat ---

Tack för att du är så aktiv - att jag upplever att "kontrollrummet har öppet"  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion