Forum > Demolåtar

MaxB - Starless - snart i mål

(1/6) > >>

MaxB:
Det är flera på KR som vet vad det här är för låt i original. Hoppas ni inte tappar hoppet avseende mitt omdöme, helt och hållet.  :P Jag hoppas kunna slutföra min tolkning av den. Samtidigt vet jag inte varför jag påbörjar en sån här låt som troligen inte går att slutföra med hedern i behåll. Men å andra sidan, varför inte? Jag är inte den enda som tagit mig vatten över huvudet och påbörjat något som inte når i mål. Sänk mig om ni vill! Det bjuder jag på. B)

2012-01-05 Ny sologitarr igår kväll, ny sång inatt. Har bytt ljud på cymbal. Kanske börjar komma i mål snart?

Eddi:
Spännande på mer än ett sätt. Jag har ingen aning om vilken ursprungsidé detta är i alla fall ingen av mina låtar för en gångs skull :lol:
Sången låter ju väldigt ansträngd men det vet jag att du kan fixa till slut trummorna låter trevande också det är något du fixar - kanske det borde vara lite mer magitron eller nä det räcker nog. Fyll på med resten den känns lite 1700-tal just nu och inte på ett oävet sätt.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.12.2011, 00:26:14 ---Spännande på mer än ett sätt. Jag har ingen aning om vilken ursprungsidé detta är i alla fall ingen av mina låtar för en gångs skull :lol:
Sången låter ju väldigt ansträngd men det vet jag att du kan fixa till slut trummorna låter trevande också det är något du fixar - kanske det borde vara lite mer magitron eller nä det räcker nog. Fyll på med resten den känns lite 1700-tal just nu och inte på ett oävet sätt.

--- Slut citat ---

Inte din idé den här gången, nej.
Jag har inte hunnit mer än att lägga på delar av mellotronstråkarna och testat sång. Ska prova att lägga digitaltrummor själv ordentligt sen. Nu är miditakten bara där som stöd.

Hoppas få Matteman att lära sig basen och lägga den. Som det är nu är det tunt men det var länge sen jag drog på så mycket mellotron i något projekt, så jag kände att det var dags. Ska försöka få till en Fripp-gitarr också, med mycket häng...

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.12.2011, 00:12:17 ---Det är flera på KR som vet vad det här är för låt i original. Hoppas ni inte tappar hoppet avseende mitt omdöme, helt och hållet.  :P Jag hoppas kunna slutföra min tolkning av den. Samtidigt vet jag inte varför jag påbörjar en sån här låt som troligen inte går att slutföra med hedern i behåll. Men å andra sidan, varför inte? Jag är inte den enda som tagit mig vatten över huvudet och påbörjat något som inte når i mål. Sänk mig om ni vill! Det bjuder jag på. B)

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Starless_tryPart_20111227_.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---
Du gör helt rätt i att ge dig i kast med sådant du inte är säker på att ro iland! Så utvecklas man, enligt mig. Våga göra fel så blir det rätt (min filosofi).

Nu är det inte så mycket att tycka något om, ser fram emot en Fripp-gitarr..för det behövs mera grejor i låten. Trummorna är liiite enformiga och sången är lite trevande på några ställen, men det ska säkert fixas till.

/Gurano

MaxB:
Här ska testas nymodigheter!  :wub: Tack tsmalmbe!  :wub:
Samma version men nu hämtad från Soundcloud! Är jag först på KR att lägga upp en spelare därifrån?  B) Edit: Bortplockad eftersom det finns en ny längre ner och i första inlägget

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion