Forum > Demolåtar

MaxB - Starless - snart i mål

<< < (2/6) > >>

Girly:
I mitt tyckte och smak är trummorna så.... så... tråkiga! ...f'låt  :( Gillar stråkarna och harmonierna. Men har svårt för långa intron där det inte händer så mycket. Rösten låter lätt 'beslöjad'... skulle vilja ha den klarare och något mindre trevande. Oj va' har hänt... blev en gnälltant under julen tror jag  :P

MaxB:

--- Citat från: Girly skrivet 28.12.2011, 12:07:01 ---I mitt tyckte och smak är trummorna så.... så... tråkiga! ...f'låt  :( Gillar stråkarna och harmonierna. Men har svårt för långa intron där det inte händer så mycket. Rösten låter lätt 'beslöjad'... skulle vilja ha den klarare och något mindre trevande. Oj va' har hänt... blev en gnälltant under julen tror jag  :P

--- Slut citat ---

Håller med angående trummorna och långt intro än så länge. Hann igår lägga ett trist upprepande trum-komp, för att kunna lägga mina älskade mellotronstråkar så långt jag hann (två verser in). Lade sen sång två verser där de ska komma in i låten. Senare ska det läggas basgitarr hela vägen och sologitarr på valda ställen och sen ska jag själv prova att spela trummor på låten. Då blir trummorna riktigt bra och inte alls tråkiga.  ;)

Jay Thomas:
Spännande och "ren", samtidigt lite väl ren... Saknar även jag en "hänggura". Dessutom surar sången lite här och där, vilket förtar effekten. Tror nog att den blir kalas när den väl är färdig! :)

MaxB:
Här är exempel på hur den kan låta då fler instrument är på plats. Med andra ord en liten teaser från sex andra artister eller grupper - originalet först, sen "The Unthanks", därefter några till.
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Starless_01-06.mp3[/mp3]

MaxB:
Gjort klart mellotronspåret och sjungit om nu även vers tre där den ska in.
Saknar bas, fripp-gitarr, bra trummor och så men det kommer!
Version från 2011-12-28

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion