Forum > Demolåtar

MaxB - Starless - snart i mål

<< < (4/6) > >>

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.12.2011, 16:58:59 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 29.12.2011, 16:47:58 ---Ebow har jag aldrig provat - blir spännande det här! :)

--- Slut citat ---

Tack för att du är så aktiv - att jag upplever att "kontrollrummet har öppet"  :wub:

--- Slut citat ---

Haha... tycker det är kul och lärorikt att hänga här och så har vi för det mesta en trevlig ton mot varann - inte självklart på alla forum!^^  Har dessutom ett behov av att strukturera mig för att bli lite mer färdig med mina grejer - snor lite inspiration från er andra! ;-D

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 29.12.2011, 18:48:55 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 29.12.2011, 16:58:59 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 29.12.2011, 16:47:58 ---Ebow har jag aldrig provat - blir spännande det här! :)

--- Slut citat ---
Tack för att du är så aktiv - att jag upplever att "kontrollrummet har öppet"  :wub:

--- Slut citat ---
Haha... tycker det är kul och lärorikt att hänga här och så har vi för det mesta en trevlig ton mot varann - inte självklart på alla forum!^^  Har dessutom ett behov av att strukturera mig för att bli lite mer färdig med mina grejer - snor lite inspiration från er andra! ;-D

--- Slut citat ---

Ja vad säger man, i mitt huvud är strukturen redan klar i den här tolkningen av Starless. Men det är långt från uppenbart för någon annan än mig och min arbetskollega. Då vi idag lyssnade på det här spåret sjöng vi båda den melodi som snart kommer påminna om det Fripp spelar på gitarr på originalet och då sångpartiet kom, sjöng vi båda texten i kör. Jag hoppas han vill lägga sångspåret sen, då jag kommit längre med detta som är långt ifrån färdigt.

MaxB:
Första inspelningen med bas, Fripp-gitarr och digitaltrummor. Otajt men en början som ger låtens uppbyggnad. Version från 2011-12-29

MaxB:
Vilket jobb det är och vilken tid det tar - om man vill göra en seriös inspelning och det är både intressant och givande. Har nu suttit ett bra tag och lyssnat på Bill Brufords trumspel på originalet (är det han?) och försöker takt för takt spela som han. Har i Cubase spelat in kick, virveltrumma och pukor fram till sången. Mer arbete återstår innan det blir en ny version här. Nu är det annat som ska göras här hemma.

Gott Nytt År!

MaxB:
2012-01-01 Lagt om sången och nya trummor

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion