Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Voice of an angel
Dividend:
Ja, skitskön countryblues, eller vad man skall kalla det.. Glad att den bumpades. :)
Ett av dina mästerverk HM (m fl).
Harmonica mike:
Wernis: katalog? Menar du en mapp? Om jag kollar i poolen för varje låt så ligger alla wave filer där för respektive låt. Men om jag kollar i mappen wavefiler,så är det ett enda virrvarr av olika inspelningar huller om buller.. Är det möjligt att få de filer som tillhör en och samma låt isamma mapp? Utan för stora ingrepp? Här är jag novis,och väldigt vilsen..Data är liksom inte min grej.. Tacksam för lite grundläggande info kring hanterandet av filerna. Håller på att växa mig över huvudet detta..
MIKE
oceanmusic:
OM du kör Cubase kan du köra file -> save project to new folder. I samband med det kan du välja att att bara ta med de filer som används, resten stannar kvar där de ligger. Ett annat trick är att döpa audiospåren till något i stil med "angel_gura_1" osv, då blir namnet på audiofilen detsamma och det blir lättare att skilja alla audiofiler år. Misstänker att det heter typ audio_1_00.wav osv?
Harmonica mike:
Coolt Oc,det
Klarnade lite nu..jag kör cubase.. Testar ditt tips.. Mvh Mike
equality:
Hopps...! Har jag inte skrivit nåt om denna. Hört den förut iaf... Låter jättebra! Kul att både el-gura, piano och akkeguran drar på i responerna. Lite väl mycket kompression på voxen. Annars tip-top. Bra musikerinsatser. Stajo på piano? Wernis på gura förstås? En av dina bästa helt klart! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida