Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Voice of an angel
Harmonica mike:
Låtnamn:Voice of an angel
Artist.Harmonica mike/Josse/Wernborg/Stajo
Kompositör:Hm
Text:Hm
Producent/Mix:Hm
Ev.Medverkande:Josse "The mail man"/Stajo/S.Wernborg
Inspelnings år:2006
Format:Mp3
Status:Färdig mix? Har börjat svikta i tron..
Tjena.
Slänger upp den här dängan också..Efter att ha hört den ett antal ggr,så har jag börjat fundera på arret.Tycker ni att jag ska skala av arret och göra den enklare,eller är det bara mixen som är stökig? Jag har en version med bara ackegura som jag lirade in på min mp3 spelare då jag var i Spaninen i höstas,skrev låten där...Den låter hel rätt,naket och mycket uttrycks fullt..Tyvärr så är det nån sorts hieroglyf fil,annars hade jag lagt upp den för jämförelse..
Släng lite synpunkter på denna,det är ju en bra låt och kanske förtjänar den ett sparsammare arr..
Larsson:
ghaa hur bra som helst..låten är råsnygg samt arret sitter helgjutet..och sången leder verkligen det hela!!..det enda som jag tänker på är att komprimeringen får tlx kicken att implodera när det är mycket ljud på samma gång,plus att sången blir lite ryckig i samma situation!!
men annars..SHIT va bra!!:)
mahan:
Jojjomen Micael!
Låten e ju snygg, och jovisst e mixen stökig, låter för mycket. En orsak tror jag är att piano o gurasounden är så likadan att dom slåss sinsemellan om utrymmet. Sologuran kunse hålla tillbaka första o andra versen och sen senare växa på låten. Och hmmm, tycker mig ha kommenterat detta förut..två soloinstrument på varann, elguran o ackeguran, definitivt en åt gången.
Hahaa, så var et problemet löst :D
Seriöst,e de inte kanske så enkelt, men nu e de lixåm för mycket godis i munnen på en gång, går int att tugga, och allt smakar jämntjockt! B)
OCh sen när allt och alla, även anglakören som nu knappt hörs, småningom hitter sina egna platser i mixen så kan du säkert lätta lite på kompressorn, han jobbar kanske lite häftigt nu.
Jaha, så var den låten sågad :D
Näe, låten e ju fin och vi ska säkert bli serverade ett stämningsfullt ock njutbart resultat :)
h. JOhan
Harmonica mike:
--- Citat från: Larsson skrivet 14.06.2007, 11:24:19 ---ghaa hur bra som helst..låten är råsnygg samt arret sitter helgjutet..och sången leder verkligen det hela!!..det enda som jag tänker på är att komprimeringen får tlx kicken att implodera när det är mycket ljud på samma gång,plus att sången blir lite ryckig i samma situation!!
men annars..SHIT va bra!!:)
--- Slut citat ---
Tack Larsson!
Precis den funderingen har jag också haft,bas kaggen har ju liksom försvunnit i mastringen(la cubase:s egen kompressor)..Lite tveksam om volymen på el guran,är den inte lite hög på sina ställen?
Tackar för bra feedback och omdömet om låten..
Ps.Lyssnat på munspels grejen jag gjorde åt dig,av misstag så kom 2 olika tagningar med.Fixar det om du vill och tar om det otajta..Pm:a mig i så fall..ds.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 14.06.2007, 11:26:42 ---Jojjomen Micael!
Låten e ju snygg, och jovisst e mixen stökig, låter för mycket. En orsak tror jag är att piano o gurasounden är så likadan att dom slåss sinsemellan om utrymmet. Sologuran kunse hålla tillbaka första o andra versen och sen senare växa på låten. Och hmmm, tycker mig ha kommenterat detta förut..två soloinstrument på varann, elguran o ackeguran, definitivt en åt gången.
Hahaa, så var et problemet löst :D
Seriöst,e de inte kanske så enkelt, men nu e de lixåm för mycket godis i munnen på en gång, går int att tugga, och allt smakar jämntjockt! B)
OCh sen när allt och alla, även anglakören som nu knappt hörs, småningom hitter sina egna platser i mixen så kan du säkert lätta lite på kompressorn, han jobbar kanske lite häftigt nu.
Jaha, så var den låten sågad :D
Näe, låten e ju fin och vi ska säkert bli serverade ett stämningsfullt ock njutbart resultat :)
h. JOhan
--- Slut citat ---
Tack Johan.
Grötigheten kom ju till av att jag ville att allt som polarna gjort skulle gå fram..kanske går det att rädda med eq:n.Alternativt skala av lite här och där för ett renare/enklare sound.Jag ska sätta en acke version så får vi lite jämförelse hur det kan låta..Larsson har oxå en poäng angående kompressionen på låten,mastring är ju liksom en annan grej - och där är man lite lost.
Bra synpunkter,återkommer med en acke version...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida