Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Theme of Mr Guy
Gurano:
Hej igen!
Ingen som har mixtips eller andra synpunkter?
Har nu ljusat upp mixen lite samt lagt till ett lugnt slut av samma typ som börjar på låten.
Ha det gott
/G
MaxB:
Nej här finns inga tips till mix! :P
Ska själv försöka dra igång en inspelning av en ny idé. Började på den igår kväll och spelade visserligen rätt ackord men ack så fel stil. Gör om gör rätt.
PEROWITCH:
--- Citat från: Gurano skrivet 01.12.2011, 20:19:32 ---Hej igen!
Har nu ljusat upp mixen lite samt lagt till ett lugnt slut av samma typ som börjar på låten.
Ha det gott
/G
--- Slut citat ---
hej gurano låter som det r väldigt höga volymer men kanske skall vara så skulle nog dra ner lite på vissa gitarrer och få det mer kompakt kanske rensa lite i ljudbilden börja med bas å trummor testa eq på dem så du får bra sväng där skäri basen den brukar mullra mvh perowitch Muta resten sedan e det bara resten phu de e svårt å mixa bara kämpa på lycka till lyssna på låg volym i högtalarna men inte lurar de e mitt tips
MaxB:
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 01.12.2011, 22:11:43 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 01.12.2011, 20:19:32 ---Hej igen!
Ha det gott
/G
--- Slut citat ---
hej gurano låter som det r väldigt höga volymer men kanske skall vara så skulle nog dra ner lite på vissa gitarrer och få det mer kompakt kanske rensa lite i ljudbilden börja med bas å trummor testa eq på dem så du får bra sväng där skäri basen den brukar mullra mvh perowitch Muta resten sedan e det bara resten phu de e svårt å mixa bara kämpa på lycka till lyssna på låg volym i högtalarna men inte lurar de e mitt tips
--- Slut citat ---
Ett gäng goda tips ser jag. Det där med att mixa på låg volym för att få acceptabla nivåer mellan olika instrument skriver jag under på. Där avslöjar jag ofta mig själv med att jag inte alls hör ett eller flera instrument som borde höras oavsett volym.
Eddi:
Har du övergett MX25:an? :lol: Låten är en typisk Gurano men kanske lite mer nyaserad och lugnare tur det så man hänger med i svängarna. Inga mix-tips men det brusar lite i slutet märkte jag.Bra låt även om jag håller med om Fuzzens idéer lite fast jag kan inte utveckla det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida