Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Theme of Mr Guy
Gurano:
Hej igen
Här kommer ytterligare ett alster - försöker förfina mina mixar, vilka jag alltid har svårt med. Tar tacksamt emot ideer och förslag till förändringar/förbättringar. Vad är bra, vad är sämre, vad är dåligt?
Tack på förhand
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Theme_Of_Mr_Guy25juni2013.mp3[/mp3]
equality:
Gurano-folkrock med kända växlingar enligt din modell. Snygga växlingar och bra lir som alltid. Tydlig melodi / ledmotiv hade varit pricken över i:t.
MaxB:
Flera delar ger luftiga associationer både till intro från John McLaughlins MO och Santana samt Bo Hansson, på en och samma gång.
Det är inte dåligt!
Fuzzbub:
Dom lugna delarna skulle kunna vara någon oskriven the Church-låt vilket i mina öron är Mycket bra! Du har till och med helt rätt gitarrljud! :)
Mittdelen a'la Gurano är också svängig och bra men jag är osäker om jag tycker att det blir ett för stort steg där. Skulle nästan föredra en
lugnare/vemodigare fortsättning tror jag. Ang. ljud/mix så har jag inget att klanka ner på egentligen men jag ska lyssna ett par gånger till så
återkommer jag! :) Bra jobbat! /JEH
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 01.12.2011, 00:50:25 ---Gurano-folkrock med kända växlingar enligt din modell. Snygga växlingar och bra lir som alltid. Tydlig melodi / ledmotiv hade varit pricken över i:t.
--- Slut citat ---
Folkrock - Jo jo! Kul att du gillar - vi får se om det blir nåt ledmotiv i det hela.
--- Citat från: MaxB skrivet 01.12.2011, 07:48:19 ---Flera delar ger luftiga associationer både till intro från John McLaughlins MO och Santana samt Bo Hansson, på en och samma gång.
Det är inte dåligt!
--- Slut citat ---
Inga dåliga jämförelser måste jag säga - man tackar
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 01.12.2011, 11:08:03 ---Dom lugna delarna skulle kunna vara någon oskriven the Church-låt vilket i mina öron är Mycket bra! Du har till och med helt rätt gitarrljud! :)
Mittdelen a'la Gurano är också svängig och bra men jag är osäker om jag tycker att det blir ett för stort steg där. Skulle nästan föredra en
lugnare/vemodigare fortsättning tror jag. Ang. ljud/mix så har jag inget att klanka ner på egentligen men jag ska lyssna ett par gånger till så
återkommer jag! :) Bra jobbat! /JEH
--- Slut citat ---
The Church...hade nästa glömt bort dem, kul att du associerar till dem - tack :)
Även jag var inne på att detta skulle bli en lugn låt rakt igenom men sedan tänkte jag om, att jag ville ha en sakta stegring i takt och ton, för att därefter återgå till det lugna och så fick det bli :)
Är själv nöjd med bytena så jag ändrar nog inte detta...men återkom gärna med ljud/mixtips, som du skriver, för jag vill bli bättre även där.
Tack alla för era tankar
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida