Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Theme of Mr Guy

<< < (3/7) > >>

Gurano:
Pero: ska kolla över det du skriver om - du har säkert rätt. Går tyvärr omöjligen att mixa utan hörlurar här hemma, så det blir vad det blir.

MaxB: En mix borde provas på så väl hög som låg volym tycker jag men jag håller med om att den stora mixen bör ske med sansad volym.

Eddi: Nädå jag har MX25an med på ett hörn här oxå. vet inte om den är lugnare - det är väl du som håller på att vänja dig :)
Men jag tycker nog inte som du å Fuzzen, att bara hålla den lugn rakt igenom - det blir ett sömnpiller då tycker jag. För att bli av med bruset så måste jag nog lägga om en gura - vi får se om jag orkar göra det eller om jag står ut med bruset.

Tack alla för råden
Gurano

Fuzzbub:
Det snabbare partiet är ingen katastrof i mina öron så visst funkar det att ha kvar det!  :) 

Glömma the Church får man inte göra!  Här är "Reptile" från "Starfish"-plattan:        /JEH

Asti:
Introt påminner om en Fleetwood Mac-låt där jag tror det är Peter Green som lirar sologitarr,
men kommer inte på vad den heter.....
Fint gitarrlir och sound på gitarrerna. Trummorna låter lite tunna i mina PC-högtalare.
Snyggt när kören kommer in! Efterlyser liksom Eq lite mer struktur i låten eller som
han uttrycker det - en tydligare melodi!
Men som sagt, mycket kompetent utfört!
/Asti

Gurano:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 02.12.2011, 17:03:03 ---Det snabbare partiet är ingen katastrof i mina öron så visst funkar det att ha kvar det!  :) 

--- Slut citat ---
Skönt att det inte är en katastrof :D

--- Citat från: Asti skrivet 03.12.2011, 13:22:03 ---Introt påminner om en Fleetwood Mac-låt där jag tror det är Peter Green som lirar sologitarr,
men kommer inte på vad den heter.....
Fint gitarrlir och sound på gitarrerna. Trummorna låter lite tunna i mina PC-högtalare.
Snyggt när kören kommer in! Efterlyser liksom Eq lite mer struktur i låten eller som
han uttrycker det - en tydligare melodi!
Men som sagt, mycket kompetent utfört!
/Asti

--- Slut citat ---
Vet precis vilken låt du menar :)
Får se hur den utvecklas framöver

Tack för tankar
Gurano

Tokai:
Det låter lite tunt när basen spelar i det högre registret, alltså i det partiet. Nånting basfrekvent måste fylla ut där. Coolt när kören kommer in.
Bra lirat, har inget annat mixtips att komma med tyvärr - och det är väl bra?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion