Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Theme of Mr Guy
Harmonica mike:
:D
Den är cool denna och den hade åkt in i glömskans mörker,kul att du hittade den igen G.
Sången är väldigt plågad,jag hade en infektion i halsen då detta begav sig.Nästan så man skulle behöva pitcha några toner då jag tar i,enda gången jag sjungit falskt :lol:
Lite övereverberat som skallran var inne på,men i övrigt håller det tycker jag.Det svänger katten :)
Mike
MaxB:
Den tycker jag ni ska ta upp igen. Börjar riktigt bra.
equality:
Du måste ge Mike en heltidsanställning som sångare till dina låtar. Hans energi och textning skåpar ut de flesta i denna genre, iaf jämbördig med Roffe Wikström. Jättebra co-lab! Mixen är grumlig i mina öron och saknar stereobredd.
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 26.06.2013, 21:59:05 ---En bluesdänga som håller ny som gammal :)..Skall inte vara alltför Petmixat när det gäller blues skall vara lite livekänsla över det hela..Bra jobbat!! :)
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.06.2013, 22:18:07 ---Jag tycker det låter bra om denna! Mixmässigt är det balanserat, eq:n sitter också. Det enda är att kompet duckar lite när Mike tar i, och att det blir lite mycket rum totalt sett. Jag gillar när det finns lite kontraster torrt - blött, i alla fall i den här typen av musik.
--- Slut citat ---
Tja instrumenten hann bli grovmixade innan sång lades på - men därefter ingen mixning - du har nog helt rätt i att det duckar lite.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.06.2013, 07:18:25 --- :D
Den är cool denna och den hade åkt in i glömskans mörker,kul att du hittade den igen G.
Sången är väldigt plågad,jag hade en infektion i halsen då detta begav sig.Nästan så man skulle behöva pitcha några toner då jag tar i,enda gången jag sjungit falskt :lol:
Lite övereverberat som skallran var inne på,men i övrigt håller det tycker jag.Det svänger katten :)
Mike
--- Slut citat ---
Jo mixen kan vara bättre. Jo jag minns att du hade halsstrul. Om jag i en framtid gör nåt åt låten så kan vi ju passa på att fixa den höga tonen :)
--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2013, 11:30:49 ---Den tycker jag ni ska ta upp igen. Börjar riktigt bra.
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: equality skrivet 27.06.2013, 16:04:35 ---Du måste ge Mike en heltidsanställning som sångare till dina låtar. Hans energi och textning skåpar ut de flesta i denna genre, iaf jämbördig med Roffe Wikström. Jättebra co-lab! Mixen är grumlig i mina öron och saknar stereobredd.
--- Slut citat ---
Jo visst gör han ett bra jobb :)
Mixen skulle absolut kunna vara bättre - får se om jag lirar om hela rasket?
Tack alla för era tankar och tyckanden. Synd att låten fanns på en HD som pajjade ... men om jag har tur så kan den finnas på en annan reservdisk oxå - ska se om jag hittar den igen.
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida