Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Theme of Mr Guy

<< < (6/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.12.2011, 11:01:25 ---Nåt sånt här hörde jag textmässigt..en luttrad själ i en bar,,Mr guy typ :)
Ruskigt sliten i halsen efter en envis halsinfektion så jag når inte mitt vanliga register,så det blev så där..
Funkar det tycker du,pm..
Mike

--- Slut citat ---

Jag gillar det här! Kan tänka mig att kompet dår borde vara lite mer vilsamt initialt, då sången kommer in, gå på halvtempo med bas och trummor.

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.12.2011, 08:53:48 ---Oj,bra här Göran.
Dina alster lockar till inspiration.Allt som behövs är tid och lust..men det senare tryter som alltid för mig.Synd på så rara ärter eller vad dom nu brukar säga för det här är bra.
Mike

--- Slut citat ---
Tackar
Kul att du gillar och kul att höra av dig. Long time no see!
Tycker om din sånginsats - du har PM

--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2011, 12:21:18 ---Jag gillar det här! Kan tänka mig att kompet dår borde vara lite mer vilsamt initialt, då sången kommer in, gå på halvtempo med bas och trummor.

--- Slut citat ---
Bra tips - ska se över dem om/när jag får sång från HM

Ha det gott och tack för era tankar
Gurano

Gurano:
Hej igen
Ursäkta att jag slänger fram denna gamla tråden igen (från 2011). Men efter att min Hårddisk pajjat (för 1,5 månader sedan) så försöker jag nu hitta och ev lappa ihop gamla låtideer. Jag återfann  detta omixade utkast med HM på sång. Tänkte att ni även kunde få höra den verre eftersom jag tidigare bara lagt upp låtidén utan sång.

Ja jag vet att den är dåligt mixad - svårt att göra nåt åt nu, men ev kan jag få fatt på alla separata ljudspåren med lite trixande å mixande och fixa till den senare. Men håll till godo ändå så som den är i dagsläget :)

/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Theme_Of_Mr_Guy25juni2013.mp3[/mp3]

Marsall:
En bluesdänga som håller ny som gammal  :)..Skall inte vara alltför Petmixat när det gäller blues skall vara lite livekänsla över det hela..Bra jobbat!!  :)

Rattlesnake:
Jag tycker det låter bra om denna! Mixmässigt är det balanserat, eq:n sitter också. Det enda är att kompet duckar lite när Mike tar i, och att det blir lite mycket rum totalt sett. Jag gillar när det finns lite kontraster torrt - blött, i alla fall i den här typen av musik.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion