Forum > Demolåtar
Hogge - "Va vad det jag sa" - Ännu nyare version :o)
Jocke:
Underbart! :) Känns så gott som klart - vilken energikick! :P Blir helt matt... haha!
Lite finputs så är du hemma! Gillar att trummorna är mer varierade. Skulle gärna höra falsett eller en tjej sjunga refrängen någon oktav eller så över dig samtidigt!
hogge:
--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2011, 14:02:48 ---Underbart! :) Känns så gott som klart - vilken energikick! :P Blir helt matt... haha!
Lite finputs så är du hemma! Gillar att trummorna är mer varierade. Skulle gärna höra falsett eller en tjej sjunga refrängen någon oktav eller så över dig samtidigt!
--- Slut citat ---
Haha.. Tack Jocke!!
Finputsas ska det såklar efterhand.. Men nu känns det som om jag börjar närma mig målet i alla fall.. Vad gäller tjejsång så är en tjej tillfrågad sedan några dar om hon skulle kunna tänka sig att göra en insats, men då är det versen jag tänkt att hon ska sjunga.. Vi får se vad hon svarar... Men samtidigt känns det jättekonstigt att nån annan ska sjunga
:wacko:
Vi får se vad det blir när det blir klart..
Tack igen för lyssning & support!
Eddi:
Bra på det hela taget har inte så mycket att säga.
Kanske är introt 8 takter för långt och att avsluta det med tystnad innan versen är kanske inte det bästa eftersom du limmar ihop de olika delarna inne i låten på ett mer flytande sätt.
Lite knaster hör jag några sekunder innan megafonen hörs. Megafonen är en kul grej som man kommer ihåg. Den tinnitusframkallande tonen i början kanske också är en sådan <_<
Sången är som vanligt skitbra.
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 30.11.2011, 16:31:18 ---Bra på det hela taget har inte så mycket att säga.
Kanske är introt 8 takter för långt och att avsluta det med tystnad innan versen är kanske inte det bästa eftersom du limmar ihop de olika delarna inne i låten på ett mer flytande sätt.
Lite knaster hör jag några sekunder innan megafonen hörs. Megafonen är en kul grej som man kommer ihåg. Den tinnitusframkallande tonen i början kanske också är en sådan <_<
Sången är som vanligt skitbra.
--- Slut citat ---
Tack Eddi för synpunkter...
Vad gäller introt så har Du helt rätt.. Det känns alltför långt & jag har själv funderat på hur det ska justeras.. Låten är ju redan väldigt kort som den är, så tar jag bort delar av introt så får jag hitta på nåt annat för att fylla ut det hela.. Jag funderar vidare!
Samma sak gäller "breaket" efter introt. Lade till det idag (läs i natt) och känner såhär efteråt att det kanske inte blev helt lyckat heller...
Den tinnitusframkallande tonen (HAHAHAHA) i början blir nog kvar trots allt.. Men om just det ljudet får leva vidare är jag mera osäker på?? Kanske blir det ett annat synthljud??
Vad sången anbelangar så måste Du ha tagit miste fullkomligt, för den är absolut INTE skitbra.. Eller, refrängen är jag nöjd med, men verserna är insjungna med värsta halsontet och falskare än sådär blir det inte... Hehe!!
MaxB:
Minns inte ens varför jag kallade den här smörig tidigare. Det jag hör nu är rockigt och mina tankar ligger nu i rockigheten.
Men slutet får du jobba på... :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida