Forum > Demolåtar

Hogge - "Va vad det jag sa" - Ännu nyare version :o)

<< < (9/9)

Jocke:
Trodde inte det fanns något sånt som en färdig låt...!  :P Blir oftast jäkligt trött på mina innan jag helt enkelt tröttnar...  :rolleyes:

Det här var lite putsat - jag gillade den här från första början men nu börjar det låta så där snällt igen... Vart tog "bettet" vägen? Basen känns lite bumlig, sången för långt bak och trummorna har ni ju redan diskuterat... Bra låt som sagt men men... Kan du ha EQ´at ner mellanregistret?

Asti:
Skönt ös i refrängen, men är inte lika förtjust i versen, där jag tycker sången har lite för mycket reverb!
Känns som lite för tvära kast mellan vers och refräng. Gillar bäst avsnittet direkt efter solot, fräckt arr där!
/Asti

Eddi:
Ja "Nej jag kan inte förlåta" delen känns som en oas som rättar upp hela låten - mycket bra. Det första breaket har du fixat till med lite trummor bra. Kul att höra aRockers synpunkter och det är väl bara att hålla med men det är för min del inte det första jag lyssnar till utan snarare om de är med (trummorna) och om det bankas på här och var - tänk så mycket vi har att lära :D

hogge:

--- Citat från: aROCKER skrivet 08.12.2011, 12:18:34 ---Hej!
Nu har ni satt mig i klistret, hehe.

--- Slut citat ---

Inte alls  :lol:
Även om jag bara förstår en lien del av vad Du skriver om så har Du i alla fall utvecklat kritiken, och så småningom så kanske jag lär mig sånt där också. Men just nu har jag ju, som sagt, Freddy som är behjälplig med allt vad trummor, stråkar etc. anbelangar.. Jag läger bara en demo som visar hur jag vill ha det och sen gör han om allt till nåt helt annat 
:wacko: :lol:
Hur som helst. Tack för att Du tog Dig tid att förklara!!

--- Citat från: Jocke skrivet 08.12.2011, 19:14:30 ---Trodde inte det fanns något sånt som en färdig låt...!  :P Blir oftast jäkligt trött på mina innan jag helt enkelt tröttnar...  :rolleyes:

Det här var lite putsat - jag gillade den här från första början men nu börjar det låta så där snällt igen... Vart tog "bettet" vägen? Basen känns lite bumlig, sången för långt bak och trummorna har ni ju redan diskuterat... Bra låt som sagt men men... Kan du ha EQ´at ner mellanregistret?

--- Slut citat ---

Tack för synpunkter Jocke!!
En sak vet jag med säkerhet - jag har inte EQ:at någonting, för det där med EQ fattar jag nada av... Däremot så lade jag om sångslingan en aning (p.g.a. min onda hals), så möjligen kan det vara det???
Dock minns jag inte att denna någonsin haft nåt "bett" i versen?? Jag får lyssna till den första versionen och kolla...
Jag tror att det kommer att bli finemang detta när Freddy fått "röra om i grytan" lite...

--- Citat från: Asti skrivet 08.12.2011, 20:12:54 ---Skönt ös i refrängen, men är inte lika förtjust i versen, där jag tycker sången har lite för mycket reverb!
Känns som lite för tvära kast mellan vers och refräng. Gillar bäst avsnittet direkt efter solot, fräckt arr där!
/Asti

--- Slut citat ---

Tjäänare Asti & tack för synpunkterna!!
Jag vet!! Versen står ut lite väl mycket, men jag ville ha en lugn vers och detta var det bästa alternativet jag hade.. Tycker ändå att det passar ihop som det är just nu.. Sen hoppas jag att (jag vet att jag tjatar, men ändå..) Freddy kan klistra ihop det hela på ett finurligare sätt...
Vad reverben beträffar så är jag medveten om det. Men det ska bort!!

--- Citat från: Eddi skrivet 09.12.2011, 00:46:50 ---Ja "Nej jag kan inte förlåta" delen känns som en oas som rättar upp hela låten - mycket bra. Det första breaket har du fixat till med lite trummor bra. Kul att höra aRockers synpunkter och det är väl bara att hålla med men det är för min del inte det första jag lyssnar till utan snarare om de är med (trummorna) och om det bankas på här och var - tänk så mycket vi har att lära :D

--- Slut citat ---

Thank's pal...
Vi är på samma nivå Du & jag uppenbarligen.. Hör jag trummor, så duger det åt mig  :rolleyes:
Vad gäller breaket så blev jag lite nöjd med det också faktiskt.. Kul att Du gillar...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion