Forum > Demolåtar

Hogge - "Va vad det jag sa" - Ännu nyare version :o)

<< < (3/9) > >>

hogge:

--- Citat från: bjurte skrivet 27.11.2011, 13:37:47 ---Halleluja!! Visselpipan är tillbaka!! :lol:
Har du gjort slut med Freddy??? ;)
Nåväl först,Prisa guud,att du bytt ut EZ mot AD trummisen,det funkar såå mycket bättre för dig..
Förra slaskisen var ju en riktig höjdare,denna tycker jag inte når samma topp,och dom olika delarna limmar inte riktigt..
Först är det Nirvana och sedan blir det svensktopp!
Näe,hitta på en annan versdel tycker jag... :huh:

--- Slut citat ---

HAHAHAHA!!! Näe, jag har inte gjort slut med Freddy  :lol: :lol:
Men han är väl inte mitt största fan om jag säger så, hehe... men han gör ju ett bra jobb ändå! Men visst hade han hellre sätt att jag kört vidare på "Lisa" & "Till Dig" stuket.. Men vi får se vad det blir av allting när det är klart..

Vad gäller låten så håller med Dig till 100%.. Jag känner också att versen inte funkar.. Vi ska se om jag kan få till nåt mera passande...
Tack för tyck & lyssning Bjurte!

--- Citat från: Jocke skrivet 27.11.2011, 13:56:16 ---Jäklar - du glimmar ju till i varenda tråd snart! ;-D

Trummorna har en helt annan auktoritet i det här stycket... jag tycker det är jättekul att programmera trummor men ibland när jag byter plugg blir det bara galet och inget stämmer  :huh: - Kör du AD nu? Använder demon ibland och det vill gärna bli bra! :)

Ibland gör jag också saker som jag efteråt inte alls kan förstå hur jag tänkte...^^ Är just nu inne i en period där jag petar i detaljer utan att riktigt få till helheten... Bidrar gärna med något lite om det inte är för brått med grejerna! :)

--- Slut citat ---

Va oerhört snällt sagt Jocke!!  :wub:
Om detta är att glimma till" är jag aningen osäker på.. Men jag gillar refrängen & riffet så jag hoppas att jag kan få ordning på resten..
Vad gäller trummorna (ja, jag kör AD numer) så är jag skitnöjd även om jag behöver lära mig mer om själva programmet för att få till det fullt ut.. Men målet är fortfarande att få råd att köpa nya trummor och spela själv så småningom...
Vad "petandet" anbelangar - så är jag oerhört fokuserad på att få till en schyst låt och petar aldrig i detaljer.. Det är bl.a. det som jag nyttjar Freddy till, hehe...
Jag hatar detaljer.. Just wanna rock  :P

--- Citat från: Eddi skrivet 27.11.2011, 15:46:04 ---Tjusiga bilder och bra förklarat - jag testade alla tre och de låter ju nedrans bra - ska sluta med presetsen tror jag - vilken Cab kör du med då?

--- Slut citat ---

Tänk att nån på KR frågar mig hur jag gör.. Waoow... *STOLT SOM EN TUPP* :lol:
Va kul att Du gillar.. Men vet inte vad Cab är för nåt tyvärr???

--- Citat från: Ola skrivet 27.11.2011, 15:54:05 ---Tjen hogge
först blev det wow nu har hogge hittat hem  :wub: B)
sedan blev det vad hände med låten ? bytte de producent ?
så man kan säga att jag tycker det låter halvt kannon/kalkon  :D
och om man summerar då så blir det ok
men föredra kannon
rocka på
mvh Ola

--- Slut citat ---

Tack som tusan Ola...
Jag kan kanske säga såhär - jag ser bostaden från där jag befinner mig, men är ännu inte riktigt hemma.. Men jag närmar mig!!
Om Du läser mina andra svar så kan Du se att jag håller med även Dig vad gäller låten.. Den versen skall bort.. Förhoppningsvis får jag lite tid redan ikväll??

--- Citat från: Clemens skrivet 27.11.2011, 16:00:04 ---Tycker ju att det är en skön blandning och riktigt bra, funkar absolut!  :)

--- Slut citat ---

Tack så mycket Clemens för responsen.. Kul att Du gillar, men jag tror tyvärr att versen måste bort!?! Eller åtminstone justeras.. Men jag gillar också de där kontrasterna så jag tror nog att det kommer att bli nåt liknande, men som passar bättre till refrängen..

Clemens:

--- Citat från: hogge skrivet 27.11.2011, 19:28:09 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 27.11.2011, 13:37:47 ---Halleluja!! Visselpipan är tillbaka!! :lol:
Har du gjort slut med Freddy??? ;)
Nåväl först,Prisa guud,att du bytt ut EZ mot AD trummisen,det funkar såå mycket bättre för dig..
Förra slaskisen var ju en riktig höjdare,denna tycker jag inte når samma topp,och dom olika delarna limmar inte riktigt..
Först är det Nirvana och sedan blir det svensktopp!
Näe,hitta på en annan versdel tycker jag... :huh:

--- Slut citat ---

HAHAHAHA!!! Näe, jag har inte gjort slut med Freddy  :lol: :lol:
Men han är väl inte mitt största fan om jag säger så, hehe... men han gör ju ett bra jobb ändå! Men visst hade han hellre sätt att jag kört vidare på "Lisa" & "Till Dig" stuket.. Men vi får se vad det blir av allting när det är klart..

Vad gäller låten så håller med Dig till 100%.. Jag känner också att versen inte funkar.. Vi ska se om jag kan få till nåt mera passande...
Tack för tyck & lyssning Bjurte!

--- Citat från: Jocke skrivet 27.11.2011, 13:56:16 ---Jäklar - du glimmar ju till i varenda tråd snart! ;-D

Trummorna har en helt annan auktoritet i det här stycket... jag tycker det är jättekul att programmera trummor men ibland när jag byter plugg blir det bara galet och inget stämmer  :huh: - Kör du AD nu? Använder demon ibland och det vill gärna bli bra! :)

Ibland gör jag också saker som jag efteråt inte alls kan förstå hur jag tänkte...^^ Är just nu inne i en period där jag petar i detaljer utan att riktigt få till helheten... Bidrar gärna med något lite om det inte är för brått med grejerna! :)

--- Slut citat ---

Va oerhört snällt sagt Jocke!!  :wub:
Om detta är att glimma till" är jag aningen osäker på.. Men jag gillar refrängen & riffet så jag hoppas att jag kan få ordning på resten..
Vad gäller trummorna (ja, jag kör AD numer) så är jag skitnöjd även om jag behöver lära mig mer om själva programmet för att få till det fullt ut.. Men målet är fortfarande att få råd att köpa nya trummor och spela själv så småningom...
Vad "petandet" anbelangar - så är jag oerhört fokuserad på att få till en schyst låt och petar aldrig i detaljer.. Det är bl.a. det som jag nyttjar Freddy till, hehe...
Jag hatar detaljer.. Just wanna rock  :P

--- Citat från: Eddi skrivet 27.11.2011, 15:46:04 ---Tjusiga bilder och bra förklarat - jag testade alla tre och de låter ju nedrans bra - ska sluta med presetsen tror jag - vilken Cab kör du med då?

--- Slut citat ---

Tänk att nån på KR frågar mig hur jag gör.. Waoow... *STOLT SOM EN TUPP* :lol:
Va kul att Du gillar.. Men vet inte vad Cab är för nåt tyvärr???

--- Citat från: Ola skrivet 27.11.2011, 15:54:05 ---Tjen hogge
först blev det wow nu har hogge hittat hem  :wub: B)
sedan blev det vad hände med låten ? bytte de producent ?
så man kan säga att jag tycker det låter halvt kannon/kalkon  :D
och om man summerar då så blir det ok
men föredra kannon
rocka på
mvh Ola

--- Slut citat ---

Tack som tusan Ola...
Jag kan kanske säga såhär - jag ser bostaden från där jag befinner mig, men är ännu inte riktigt hemma.. Men jag närmar mig!!
Om Du läser mina andra svar så kan Du se att jag håller med även Dig vad gäller låten.. Den versen skall bort.. Förhoppningsvis får jag lite tid redan ikväll??

--- Citat från: Clemens skrivet 27.11.2011, 16:00:04 ---Tycker ju att det är en skön blandning och riktigt bra, funkar absolut!  :)

--- Slut citat ---

Tack så mycket Clemens för responsen.. Kul att Du gillar, men jag tror tyvärr att versen måste bort!?! Eller åtminstone justeras.. Men jag gillar också de där kontrasterna så jag tror nog att det kommer att bli nåt liknande, men som passar bättre till refrängen..

--- Slut citat ---

Tycker versen funkar skitbra till refrängen, som det är nu..   B)   

Jocke:
Att glimma till är ju precis som du beskriver - när kreativiteten pyser över och man kläcker det ena efter det andra... att få låt av det är ofta bara hårt arbete...^^ :)

hogge:

--- Citat från: Clemens skrivet 27.11.2011, 19:56:12 ---Tycker versen funkar skitbra till refrängen, som det är nu..   B)   

--- Slut citat ---

Hmmm.. När någon som Du säger så, Clemens, så får jag fundera än mer... *RESPEKT*
Jag tycker personligen att versen är OK (trots falsksång & "blödder-text"), men jag är osäker på om den funkar i sin nuvarande form riktigt. Men det är trots allt kul att gillar, så tack!!

--- Citat från: Jocke skrivet 27.11.2011, 19:56:47 ---Att glimma till är ju precis som du beskriver - när kreativiteten pyser över och man kläcker det ena efter det andra... att få låt av det är ofta bara hårt arbete...^^ :)

--- Slut citat ---

Hehehe... Precis!! Hard, hard work!!  :lol:

hogge:
Uppdaterat 2011-11-29, kl 01:25
Versen är fortfarande lugn & sansad - vill nog ha det så - men annorlunda..
Sången är fortfarande i värsta laget men förkylningen håller ett järngrepp om min hals. Men nu är det åtminstone text på det.. 
:wacko:
Där finns också ett rätt konstigt soloparti som kanske kommer att revideras, men det får jag se om jag örkar...
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion