Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - Easy

<< < (3/6) > >>

Bänkt:
Mycket bra jobbat! Snyggt arrat, spelat och sjunget precis som tidigare grejer jag hört med dig! Grattis hit-maker! Släpp något å bli snusk-rik! :D Känslan i låten får mig att tänka på Depeches Walking in my shoes, å det är ju en höjdare. Lite andra (fetare) trummor på refrängen så hade den kanske lyft lite mer men jag tycker det funkar endå. Underbart med den trillande flygeltonen på slutet!

Kör hårt och lycka till! :)

PoPWerK:
Hej
Skön PSB-pop med en bra sångröst. Jag gör själv många låtar i denna stil men det blir aldrig att vi gör färdigt dom.

En skön pad hade lyft introt lite extra. En dub på din röst där du lägger rev/delay på ena dubben och mixar in. Gillar rösten på refrängen bättre än verserna. Iom att låten växer och du har valt att lägga på några breda syntljud så känns gitarren lite klen. Gör en två monotagningar, panna ut dom max L/R och lägg på en liten flanger alt. delay.

Summa....Låt i min musiksmak som växer. 4/5

/Michael

Wernborg:
Mycket skönt intro. Hade gärna fått dra ut på det lite, alternativt att gate-synten fortsätter när gitarren kommer, för det var så himla gött. :)

Tycker inte du ska dubba sången i verserna. Håller med dig om att refrängen får ett lyft soundmässigt som det är nu. I och för sig är verserna något anonyma nu, både soundmässigt och melodimässigt i sången. Lite falsettkörer en oktav upp här och där kanske??

Bra refräng, och mycket skönt gitarrsound. Och bra låt, jag hör inte referenserna till djuraffären, men jag har bara hört det som spelats på radio med dom så......

Ibland känns det som sången ligger ovanpå musiken, speciellt i verserna. Mycket rymd på instrumenten, men rösten känns förhållandevis torr?  Reserverar mig något för detta .... lyssnar i laptop.

Bra Fidden.

Mikke:
Stilrent o snyggt. Lite blyg sång men samtidigt funkar den bra i arret. Text och musik går hand i hand tycker jag. Produktionen känns oxo genuin. Jag älskar torr sång då sången håller. Det gör den här. Stämman ligger som smäck i bakgrunden. Mkt bra jobbat Fidden. Jag lägger till låten till Kr-mappen i min iPOD / Mikke

ynot:
skönt grove som fan gillar basen o hur den styr o ställer det andra på plats...
lite små tråkigt ljud på trumm markeringarna på reffen ... lite mer rum på sången så den hittar in i musiken lite mer på verserna.. annars är det fan ja   hum väldans bra o ger en känsla av ärligt uppsåt...

nyot

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion