Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - Easy

<< < (2/6) > >>

Toby:
Fräckt när elgitarrerna kommer in! Sången aningen muddig. Allt låter annars coolt, soft och easy. :) Fin och catchy refräng. Sticket för menlöst. Fila på det. Låt det sticka ut lite mer. Någon rytmisk konstig krok precis på slutet som jag tycker du ska titta på. Närmare bestämt vid 4.09.
Bra jobb!
Mvh
Toby

Burnin Sven:
Skitbra Fidden några småfix så är det i hamn. Introsynten kanske ner lite, i volym i alla fall. Versmelodin kanske byta några toner här och där och kanske upp ibland i stället för ner för att få till intensiteten ännu mer. Men jag förstår att då blir det kanske för mainstream men jag tror ändå att verserna tjänar på det. Från vers två tror jag det skulle passa bra med att stegra intensiteten och få in lite nytt genom att nånstans mitt i på ett passande ställe helt enkelt bara dra distade gura mackor som ringer ut. En mer framträdande bas helst rakt på beatet med mest långa toner och dom där snitsiga markeringarna bara där det behövs. Sångmixen som sagt måste fronta mer kanske upp lite och ta bort lite av det murriga på några ställen. Fraseringen på Engelskan kanske måste ses över lite oxå så den styr melodin mer än tvärt om. I övrigt helt enkelt så ända in i hvitte bra som vanligt. Man kan ju undra varför jag gnäller då :D jo fan när det är bra så ökar kraven för sådana här låtar vill man ska komma ut. Här bland oss både på KR och Studio så är det det bästa jag hört i den här gengren på riktigt länge. Lycka till
Göran

Fidden:
Tack toby och brinnande sven för kommentarerna.

Toby: hittade inte kroken, eller tyckte iallafall inte att den var konstig, så jag kunde tyvärr inte göra något åt den.

Burnin: Bra idé med gitarren i andra versen, hade du varit lite tidigare ute hada jag nog provat det, men nu lade jag till ett litet piano där istället ;)

Anyway, nu finns en ny version uppe där jag polerat bort en del missar, dämpat lite reverb (tror jag), lagt till lite småsaker och, tja, gjort klart låten helt enkelt. Hoppas jag.

valdez:
Härlig låt!
Bra text, bra sång och refrängen känns luftig och sätter sig fint..man vill sjunga med!..ovanligt piano outro.. gillas!
Bra jobbat!

Emulator:
El Fidel!

Nu är det du som traskar iväg och försöker få denna signad eller nåt!!!

Så jöttebra, en av få låtar som man nynnar på utan att tänka mer lixom...det är ju ett bra betyg :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion