Forum > Färdiga produktioner

Crumble Zone - Easy

(1/6) > >>

Fidden:
LÅTNAMN: Easy
ARTIST/GRUPP: Crumble Zone
GENRE: Elektropop?
LÅTLÄNGD: 4.27
KOMPOSITÖR: Fredrik J
PRODUCENT: Fredrik J
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Inspirationen tillbaks, kanske tillfälligt. Denna känns ganska klar, men jag är öppen för förslag.

Text:

--- Citat från: Easy ---A tounge slipped
"Hey, they said you were difficult
but i cant see that"
I got stuck in that sentence for hours

Where did that come from?
I dont want to be difficult
I want to be the feather
That floats around on a mirror-like lake

I wanna be easy
I wanna be smooth in a pleasant way
With suitable feelings
To fit in in this modern age
I try to be easy
Apparently I fail
I want to be easy

I asked a friend:
"Do you think I am difficult?"
And she said:
"Yeah! But so am I, so it's cool..."

"... Because everybody's troubled
And everyone has a ghost inside
So why do you bother
If someone else lives in a lie?.."

"... You don't wanna be easy
That would be lying to yourself
And there is no meaning
to deny oneself
Dont try to be easy
It's the mystery i like   
Who wants to be easy?"

And I hope it's all a state of mind
That everything gets easyer
as soon as I find love

Because loving is easy
If you find someone who fits your soul and your feelings
Who can show you that you are such a wonderful being
It might happen, but right now I feel so uneasy

--- Slut citat ---

EDIT: Version 3 här
[mp3=200,20,0,left]http://www.crumble-zone.com/mp3/Crumble_Zone_-_Easy-v3.mp3[/mp3]

Bättre, sämre, same shit?
(fler stämmor, nytt piano, lite lägre sång tror jag, lite ändrad andravers)

Version 2 fortfarande härunder:

mahan:
Japp!
Kan nog hålla med om att det låter relativt färdigt.Både intro och outro jäkligt snygga. Tycker att du kunde dubbla sången ända från början, tusans snyggt sångsound med dubb och oktav, greit!

Låten blir kanske lite långtråkig, borde hända nåt, överaskning!
Gillar arret o låten, och särskilt dubsången! :)
Greit work!

h.  JOhan

Fidden:

--- Citat från: mahan skrivet 13.06.2007, 03:03:56 ---Japp!
Kan nog hålla med om att det låter relativt färdigt.Både intro och outro jäkligt snygga. Tycker att du kunde dubbla sången ända från början, tusans snyggt sångsound med dubb och oktav, greit!

Låten blir kanske lite långtråkig, borde hända nåt, överaskning!
Gillar arret o låten, och särskilt dubsången! :)
Greit work!

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Tanken har slagit mig också att dubba allt, men jag kände att jag ville ha en annan närhet i versen och att refrängen skulle sticka ut lite mer.
Långtråkigheten har du rätt i, jag får fundera ut något sätt att variera den lite långa versen lite mer.

Tackar för lyssning och kommentarer!

Emulator:
En standardfkommentar blir det först nu när jag lyssnar på denna. Fan, detta va nog det bästa jag hört från dig :)

Tennant/Lowe så det stänker om det. Osvikligt bra melodikänsla och i mitt tycker fantastiska fraseringar, man läser texten och förväntar sig hur du ska sjunga, men hela tiden kommer någon liten fiffigare twist på.

Så otroligt bra sound oxo! Gitarren kan kännas lite dredvid/utanför ibland, men måste lyssna lite mer för att få nån riktig känsla över det hela.

Jag upplever inte det som om det är för långt till refrängen, inte n'är det är så intressant text och rik variation på sången.

Förbättringar då?

Tja, de lite mer molliga tonerna kunde kanske få sällskap av någon hårdare ljud för att förstärka den lite kyliga känslan i dessa partier. Sedan skulle en tennant-kör sitta som en keps, alltså ljus svarssång.

skriver mer om jag kommer på något, men nu skall jag bara lyssna på denna.

Jesus of the month, denna....och så nästa låt på EP. Köper direkt.

Mycket bra!

Fidden:
Emu: Jag ser det alltid som positivt när man blir jämförd med något man inte lyssnar på, som är fallet med pet shop pojkarna. Då vet man att man inte härmat någon alltför mycket :)
Kul att du lade märke till fraseringen, la lite extra krut på den. Vet inte riktigt varför, det kändes motiverat och kul att göra det, och jag tycker det blev mer intressant.

Svarskörerna är en bra idé också, fast jag vet inte riktigt om jag vågar lägga på några. Det blir så mycket då, tycker det finns kvar ett uns tydlighet i refrängen som det är nu, jag får nog svårt att balansera in fler körer. Fast å andra sidan kan man ju kräma på med lullull i sista repetitionen typ :)

Det molliga partiet i sticket borde nog som du säger kompletteras på något sätt också.

Tackar för lyssning och kommentarer!
(och förklaringen/förslaget på svarskörer via msn/mp3 :) )

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion